Aktualności

Multipicking, czyli w jaki sposób usprawnić kompletację dużej ilości małych zamówień w magazynie

Sezon przedświąteczny wiąże się w wielu firmach handlowych ze wzmożoną sprzedażą, a co za tym idzie również zwiększoną ilością wysyłek realizowanych przez magazyn. Wiele firm handlowych, realizując wydania pojedynczych zamówień od odbiorców detalicznych, poszukuje sposobu na ograniczenie ilości pracy i długości drogi pokonywanej przez magazyniera w ramach procesu kompletacji. Rozwiązaniem tego problemu jest multipicking, który umożliwia grupowanie zbiórek dla kilku odbiorców jednocześnie. Dzięki temu magazynier może za jednym razem zebrać wszystkie wymienione w zamówieniu zbiorczym pozycje, pakując je dla każdego z odbiorców osobno do wyraźnie oznaczonego kartonu. Wspiera go w tym system WMS, pilnując by wszystkie towary trafiły do właściwego odbiorcy, zaś proces ich zbierania był jak najkrótszy. Multipicking przyczynia się też do tego, że wszystkie skompletowane kartony z zamówionym asortymentem trafiają znacznie szybciej na bramę wydań.

 

Konferencja Softlab ERP by Asseco: nowe możliwości w zarządzaniu!

W dniu 27 września 2017 r. odbyła się konferencja pt. \"Jak usprawnić strategiczne procesy związane z zarządzaniem magazynem wysokiego składowania oraz produkcją, wykorzystując w tym celu najnowsze funkcje i narzędzia systemu Softlab ERP by Asseco\". Spotkanie odbyło się w Warszawie w hotelu Marriott, gromadząc blisko stu przedsiębiorców z całej Polski.

 

Łączenie Asseco Business Solutions S.A. z Macrologic S.A. - II zawiadomienie

Zarząd Asseco Business Solutions S.A. po raz drugi zawiadamia akcjonariuszy o zamiarze połączenia ze spółką Macrologic Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, na warunkach określonych w Planie Połączenia ogłoszonym w dniu 12 września 2017 roku.

 
Zobacz wszystkie

Po III kwartałach 2016 roku Asseco Business Solutions odnotowało 13 procentowy wzrost przychodów, które osiągnęły poziom ponad 122,5 mln zł. Spółka wypracowała również zysk netto o wartości blisko 30,5 mln zł, czyli o 32 % więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Pozostałe wskaźniki, takie jak EBITDA czy zysk operacyjny EBIT cechuje również wyraźny wzrost (odp. 27 % i 34 %).

Wśród użytkowników systemów Asseco Business Solutions po III kwartałach 2016 roku przeważały przedsiębiorstwa (ponad 91 %). Na kolejnych miejscach znajdowali się przedstawiciele administracji państwowej (ok. 5 %) oraz instytucje finansowe (ok. 4 %).

Płynność finansowa

Na koniec III kwartału 2016 roku Asseco Business Solutions mogło pochwalić się bardzo wysoką płynnością finansową. Stan środków pieniężnych spółki wraz z depozytami krótkoterminowymi wynosił ponad 56,6 mln zł. Wskaźnik płynności bieżącej osiągnął poziom 4.6, a płynności gotówkowej 3.0.

III kwartał 2016 r.

Asseco Business Solutions osiągnęło w III kwartale 2016 r. roku przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 41,7 mln zł (wzrost o 16 %). Spółka wypracowała także zysk netto o wartości blisko 11,2 mln zł (wzrost o 37 %). EBITDA wyniosła prawie 16,4 mln zł (wzrost o 30 %), zaś zysk operacyjny EBIT 13,6 mln zł (wzrost o 37 %).

Komentarz Zarządu

„Od dłuższego już czasu Asseco Business Solutions może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi i wzrostami w wielu kluczowych obszarach. Także tym razem, kolejny raz z rzędu, nasze wyniki pokazują, iż posiadamy duży potencjał, dzięki prowadzonej przez nas od lat polityce wzrostu poprzez rozwój oferty. Z pewnością pomaga nam w tych działaniach wysoka płynność finansowa oraz możliwość wykorzystania środków własnych na rozwój biznesu. Z naszych systemów obecnie korzystają firmy zarówno w  Polsce, jak i w kilkudziesięciu krajach, w takich regionach jak Europa, Australia czy Azja. W Polsce posiadamy znaczne grono użytkowników oprogramowania ERP, HR, SFA, wymiany danych czy faktoringowego. Klienci zagraniczni użytkują nasze mobilne systemy wsparcia sprzedaży" - mówi Wojciech Barczentewicz, Prezes Zarządu Asseco Business Solutions S.A.

Więcej informacji w raporcie kwartalnym.

Zobacz wszystkie