erp
bg_Softlab_small

Konfiguracja
e-Commerce

Wszechstronne narzędzia, skuteczna sprzedaż online

  • Centralne zarządzanie różnymi kanałami sprzedaży
  • Kontrola nad płatnościami
  • Optymalizacja procesów sprzedażowych i magazynowych
  • Automatyczna weryfikacja poprawności zamówień internetowych
  • Narzędzia usprawniające pracę BOK

Konfiguracja dostępna wyłącznie w pakiecie z systemem:

konfig_ec_top

Sprzedaż online nigdy nie była tak prosta!

ecommerce1

Sprzedaż online nigdy nie była tak prosta!

Centralne zarządzanie kanałami sprzedaży
Synchronizacja danych
Skalowalność
Obsługa zwrotów i reklamacji
Automatyzacja
Łatwa rozbudowa o kolejne kanały sprzedaży
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb

Równoległe zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży

Zamień pracochłonność i bałagan na centralne zarządzanie omnichannel, łatwą rozbudowę o kolejne kanały sprzedaży oraz synchronizację danych ze wszystkich kanałów

Zapytaj o prezentację
konfig_ec_prowadzenie_wspolnej_kartoteki

Centralne zarządzanie omnichannel zasilane z jednego źródła danych jest możliwe dzięki wspólnej kartotece materiałowej, synchronizowanej ze wszystkimi kanałami sprzedaży. Dane są tworzone oraz konfigurowane w systemie, następnie replikowane i przekazywane do każdego z kanałów poprzez integrator. Informacje obejmują definicje produktów, stany magazynowe oraz ceny, zdjęcia, definicje kompletów oraz parametry produktów.

konfig_ec_uporzadkowane_karoteki

Grupy materiałowe służą do odpowiedniego przypisania towaru do kanału sprzedaży i tym samym konkretnych stron internetowych. Ich konfiguracja pozwala na zarządzanie danymi, porządkowanie kartotek i administrację poprzez wygodne filtrowanie. Ułatwiają one kształtowanie polityki cenowej i tworzenie kodów towarów. Struktura grup materiałowych ma postać drzewa, można ją rozwijać do wielu poziomów, a towar dopisywany jest do jej ostatniego poziomu.

konfig_ec_synchronizacja_stanow

System pozwala na synchronizacje stanów magazynowych i cen, a informacje te można automatycznie przekazywać do sklepów internetowych. Stany magazynowe prezentowane są na stronach internetowych i mogą być ukazane na zasadzie „jest stan” i ilościowo. Stany oraz ceny synchronizują się, kiedy zmieniają się w systemie tak, aby informacja zawsze była aktualna.

Obsługa zamówień

Zyskaj pełną kontrolę nad realizacją zamówień poprzez obieg statusów. Sprawdź, jak konfiguracja automatyzuje i wspomaga pracę Biura Obsługi Klienta i procesy magazynowe

Umów się na prezentację
konfig_ec_zamowienia_w_systemie

Zamówienie zapisywane jest w systemie, następnie automatycznie weryfikowane i oznaczane odpowiednim statusem. Dzięki temu klient dostaje informację o zmianie statusu i zawsze wie, na jakim etapie realizacji się ono znajduje.

Szybką realizacją zamówień, które spływają z Internetu, umożliwiają mechanizmy automatyzacji i wspomagania pracy Biura Obsługi Klienta:

  • automatyczny import zamówień
  • wspomaganie weryfikacji kontrahenta
  • automatyczna weryfikacja zamówień
  • automatyczna weryfikacja płatności
  • obsługa braków towaru
  • dostęp do wszystkich informacji dotyczących zamówień z jednego miejsca
konfig_ec_statusy_zamowien

Niezbędną informacją dla klientów jest etap realizacji ich zamówień. Statusy można przekazywać do kanałów sprzedaży, w których ich nazewnictwo jest odpowiednio spersonalizowane. System obejmuje statusy zamówień:

  • zamówienia wprowadzone, które wpływają bezpośrednio z Internetu
  • skierowane do BOK-u, które nie przeszły pomyślnie weryfikacji
  • oczekujące na dostawę, które czekają na dostawę od dostawcy towarów, ponieważ nie było stuprocentowej rezerwacji
  • zamówienia w realizacji, którymi zajmuje się magazyn WMS
  • wydane, takie, do którego został wystawiony dokument wydania
  • zrealizowane, do którego została wystawiona faktura sprzedaży
  • anulowane
konfig_ec_obsluga_zamowienia

Po pozytywnym przejściu automatycznego procesu weryfikacji, zamówienie, również automatycznie, trafia do realizacji w magazynie.

konfig_ec_blokady_na_zamowieniach

Jeśli w jednej lub wielu kontrolach zamówienie zostanie zablokowane, trafi do Biura Obsługi Klienta w celu weryfikacji. Istnieje kilka przykładów blokad na zamówieniu:

  • zdublowany kontrahent
  • brak pełnej rezerwacji na wszystkie zamówione towary
  • klient dodał komentarz do zamówienia
  • zgłoszono braki podczas realizacji wydania

W systemie funkcjonuje wiele blokad w zależności od specyfiki firmy i wymagań klienta. Zaaplikowane w standardzie blokady można włączyć, wyłączyć oraz odpowiednio sparametryzować.

konfig_ec_realizacja_zamowienia

WMS realizuje zamówienia wielosztukowe oraz jednosztukowe. Zamówienia wielosztukowe są kompletowane oddzielnie i przechodzą przez etap sortowania, natomiast zamówienia jednosztukowe trafiają od razu do pakowania. Proces kończy automatyczne wygenerowanie niezbędnych dokumentów, integracja z kurierami, wydruk etykiety kurierskiej i wydanie paczki kurierowi.

Obsługa zwrotów wpłat oraz reklamacji

Uporządkowanie i automatyzacja procesów obsługi zwrotów wpłat i reklamacji, a także precyzyjne śledzenie etapu realizacji reklamacji poprzez obieg statusów

Zapytaj o prezentację
konfig_ec_zwroty_srodkow

Zwrot środków klientowi, którego zamówienie nie zostało zrealizowane można wykonać za pomocą przelewu tradycyjnego lub automatycznie przez Webservice Przelewy24 bądź Allegro.

W przypadku zwrotu zamówienia zrealizowanego, środki można oddać klientowi bezpośrednio na konto.

konfig_ec_reklamacje

Reklamacja może dotyczyć pojedynczego lub wielu towarów. Ocenić należy zasadność reklamacji i na tej podstawie reklamację przyjąć lub anulować.

Zgodnie z konfiguracją, zmiany statusu zgłoszenia reklamacyjnego mogą powodować automatyczne generowanie dokumentów magazynowych i sprzedażowych. W ramach konfiguracji istnieje możliwość dostosowania obiegu statusów do specyfiki organizacji.

Obszar finansowo-księgowy

Automatyzacja i wspomaganie parowania płatności z zamówieniami oraz rejestrowanie informacji o płatności niezależnie od wpływu środków na rachunek bankowy przekłada się na mniejszą pracochłonność i szybsze realizowanie zamówień

Zapytaj o prezentację
konfig_ec_rozliczanie_platnosci

System pozwala na parowanie płatności, a w przypadku, gdy jest to możliwe, automatyczne parowanie z zamówieniami. Samo rozwiązanie składa się z dwóch elementów:

Pierwszy element rozwiązania to informacja o płatności, która jest zapisywana i przetwarzana na zamówieniu, niezależnie od wpływu środków na rachunek bankowy. Dzięki temu zamówienie może zostać zrealizowane tak szybko, jak to tylko możliwe.

Drugim elementem rozwiązania jest rejestracja i rozliczanie płatności w księgowości, gdy środki finansowe dotrą już na rachunek bankowy.

konfig_ec_pojedyncze_i_zbiorcze_platnosci

W przypadku, gdy w wyciągu znajdują się pojedyncze płatności, w momencie wczytywania płatność rozpoznawana jest po identyfikatorze transakcji. Przypisany zostaje jej odpowiedni numer dokumentu handlowego. Te zapłaty zostają przyporządkowane fakturom lub numerom zamówień, dzięki czemu transakcje rozliczają się automatycznie. Istnieje możliwość zbiorczej wpłaty kwoty przez operatora. Wówczas na wyciągu pojawi się jedna wpłata, która zostanie zaksięgowana z numerem wpłaty. Dla takiej wpłaty dołączony jest plik ze specyfikacją, który zostanie wczytany do systemu.

Dzięki identyfikatorom transakcji łatwiej jest odnaleźć odpowiednie dokumenty i przypisać im numer rozrachunku zgodnie z zasadą przyjętą w systemie.

konfig_ec_top
salachna
Magdalena Salachna-Nowak
Szefowa Grupy Handlowo-Wdrożeniowej
Webinarium

Softlab ERP dla branży e‑Commerce

28 października 2021
10:00

Weź udział w webinarium i odkryj możliwości konfiguracji e‑Commerce systemu Softlab ERP!

  • Zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży
  • Obsługa zamówień
  • Obsługa zwrotów wpłat oraz reklamacje
  • Wsparcie w obszarze finansowo-księgowym
Zapisz się

Możliwości dla Ciebie i  Twoich klientów

Zarządzanie sprzedażą
Uporządkowane centralne zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży
Szeroki zakres wsparcia
Optymalizacja procesów sprzedażowych, magazynowych i księgowych
Wszystko pod kontrolą
Kontrola płatności i usprawnienie obsługi klienta
Dostosowanie do klienta
Elastyczny system dla specyficznych potrzeb
Zgodnie z przepisami
Gwarancja pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa
Ciągły rozwój
Skalowalność i możliwość dalszego rozwoju działalności

Konfiguracja doskonała do zarządzania sprzedażą online

Z konfiguracji e-Commerce możesz korzystać tylko w pakiecie z systemem Softlab ERP w chmurze lub on‑premise.
Cloud
On-premise

Poznaj inne narzędzia, z którymi usprawnisz sprzedaż online

Wybierz dodatkowe narzędzia dla Twojej firmy i zyskaj nowe możliwości zarządzania biznesem w systemie Softlab ERP.

Poznaj Platformę e-Commerce
businesslink20621
analizybiznesowe11621
crmsoftlab20621
b2bwapro20621
seod15621
rodoutility16621

Klienci, którzy współpracują z nami od lat

Poznaj historie naszych klientów
denckermann
logo_referencje2
polanglo
logo_referencje11
logo_referencje8

    Przekonaj się, jak działa #więcejniżerp!

    Napisz do nas wiadomość lub tylko zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak tylko się da!