stosowała
kryterium
zróżnicowania
pod
względem
płci.
Jednocześnie,
Spółka
zapewnia
brak
dyskryminacji
ze
względu
na wyznanie, poglądy, płeć, wykształcenie, wiek, doświadczenie zawodowe.
Zasada
2.2.:
Osoby
podejmujące
decyzje
w
sprawie
wyboru
członków
zarządu
lub
rady
nadzorczej
spółki
powinny
zapewnić
wszechstronność
tych
organów
poprzez
wybór
do
ich
składu
osób
zapewniających
różnorodność,
umożliwiając
m.in.
osiągnięcie
docelowego
wskaźnika
minimalnego
udziału
mniejszości
określonego
na
poziomie
nie
niższym niż 30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce różnorodności, o której mowa w zasadzie 2.1.
Zasada
nie
jest
stosowana.
Spółka
nie
opracowała
polityki
różnorodności
w
odniesieniu
do
Zarządu
oraz
Rady
Nadzorczej.
Głównymi
kryteriami
wyboru
Członków
Zarządu
przez
Radę
Nadzorczą
jest
konieczność
zapewnienia
składu
Zarządu
umożliwiającego
skuteczną
realizację
celów
biznesowych
w
segmentach
rynku,
w
których
działa
Spółka,
w
tym
odpowiednie
kompetencje
i
doświadczenie
w
branży,
w
której
Spółka
działa.
Skład
Rady
Nadzorczej
umożliwia
skuteczny
nadzór
nad
działalnością
Spółki.
Ponadto,
w
zakresie
wyboru
Członków
Rady
Nadzorczej,
Spółka
jest
zobowiązana
do
zapewnienia
składu
Rady
Nadzorczej
zgodnego
przede
wszystkim
z
Ustawą
o
biegłych
rewidentach,
firmach
audytorskich
oraz
nadzorze
publicznym.
Obecnie
funkcjonujący
skład
Zarządu
Spółki
oraz
Rady
Nadzorczej
skutecznie
wywiązuje
się
ze
swoich
obowiązków,
czego
potwierdzeniem
są
bardzo
dobre
wyniki
finansowe
osiągane
przez
Spółkę,
jak
również
fakt
uzyskiwania
absolutorium
podczas
zwyczajnych
walnych
zgromadzeń.
Spółka
deklaruje
równy
dostęp
do
sprawowanych
funkcji
wszystkim
kandydatom
–
z
poszanowaniem
równych
szans
każdej
z
kandydujących
osób
bez
względu
na
jej
płeć
lub
wiek
i
w
związku
z
powyższym
nie
będzie
stosowała
kryterium
zróżnicowania pod względem płci.
Zasada
2.7.:
Pełnienie
przez
członków
zarządu
spółki
funkcji
w
organach
podmiotów
spoza
grupy
spółki
wymaga
zgody
rady nadzorczej.
Zasada
nie
jest
stosowana.
Zasada
nie
jest
stosowana
w
zakresie
podmiotów
innych
niż
konkurencyjne.
Uregulowania
wewnętrzne
przewidują
wymóg
uzyskania
zgody
Rady
Nadzorczej
na
prowadzenie
przez
Członka
Zarządu
interesów
konkurencyjnych
wobec
Spółki,
w
tym
udział
w
spółkach
konkurencyjnych
jako
wspólnik
jawny
lub
członek
władz
takiej
spółki.
Nie
dotyczy
to
udziału
Członków
Zarządu
w
podmiotach
innych
niż
konkurencyjne.
Mając
na
uwadze
zasadę
2.6,
zgodnie
z
którą
pełnienie
funkcji
w
Zarządzie
Spółki
stanowi
główny
obszar
aktywności
zawodowej
Członka
Zarządu,
ewentualny
udział
w
organach
innych
podmiotów
(nie
prowadzących
działalności
konkurencyjnej)
–
w
ocenie
Spółki
–
nie koliduje z rzetelnym wykonywaniem obowiązków w Spółce.
Zasada
2.11.6.:
Poza
czynnościami
wynikającymi
z
przepisów
prawa
raz
w
roku
rada
nadzorcza
sporządza
i
przedstawia
zwyczajnemu
walnemu
zgromadzeniu
do
zatwierdzenia
roczne
sprawozdanie.
Sprawozdanie,
o
którym
mowa
powyżej,
zawiera
co
najmniej:
informację
na
temat
stopnia
realizacji
polityki
różnorodności
w
odniesieniu
do
zarządu i rady nadzorczej, w tym realizacji celów, o których mowa w zasadzie 2.1.
Zasada nie jest stosowana. Spółka nie posiada polityki różnorodności wobec Członków Zarządu i Rady Nadzorczej.
3.
Systemy i funkcje wewnętrzne
Zasada
3.6.:
Kierujący
audytem
wewnętrznym
podlega
organizacyjnie
prezesowi
zarządu,
a
funkcjonalnie
przewodniczącemu
komitetu
audytu
lub
przewodniczącemu
rady
nadzorczej,
jeżeli
rada
pełni
funkcję
komitetu
audytu.
Zasada
nie
jest
stosowana
w
całości.
W
Spółce
powołany
jest
audytor
wewnętrzny
(samodzielne
stanowisko).
Audytor
wewnętrzny
podlega
funkcjonalnie
Przewodniczącemu
Komitetu
Audytu.
Natomiast
organizacyjnie
audytor
wewnętrzny
podlega
Członkowi
Zarządu
odpowiedzialnemu
za
obszar
back
office,
nie
zaś
Prezesowi
Zarządu.
Jednocześnie
Spółka
wskazuje,
że
audytor
wewnętrzny
ma
zapewniony
bezpośredni
i
nieograniczony
dostęp
do
kierownictwa wyższego szczebla i Rady Nadzorczej.
Zasada
3.10.:
Co
najmniej
raz
na
pięć
lat
w
spółce
należącej
do
indeksu
WIG20,
mWIG40
lub
sWIG80
dokonywany
jest,
przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu, przegląd funkcji audytu wewnętrznego.
Zasada
nie
jest
stosowana.
Rada
Nadzorcza
Spółki,
w
tym
Komitet
Audytu
monitoruje
skuteczność
funkcji
audytu
wewnętrznego
oraz
systemów
kontroli
wewnętrznej
i
systemu
zarządzania
ryzykiem,
w
tym
w
zakresie
sprawozdawczości
finansowej
oraz
działalności
operacyjnej,
w
oparciu
m.in.
o
informacje
okresowo
dostarczane
bezpośrednio
przez
Zarząd
Spółki.
Rada
Nadzorcza,
w
tym
członkowie
Komitetu
Audytu,
mają
bezpośrednią
możliwość
uzyskania
od
audytora
wewnętrznego
Spółki
planów
jego
pracy,
stosownych
wyjaśnień,
zarówno
bieżących
jak
i