Dobry blog o biznesie
Na naszym blogu biznesowym znajdziesz aktualne informacje o zmianach prawnych oraz praktyczne wskazówki, jak lepiej zarządzać Twoją firmą.
Ze względu na barierę cenową i stopień skomplikowania istniejących rozwiązań, jeszcze całkiem niedawno mali oraz średni przedsiębiorcy mieli problem z kontrolą pracy swoich działów handlowych. Zintegrowane i przystępne cenowo systemy wspomagające sprzedaż spowodowały rewolucję w tym zakresie, umożliwiając wprowadzenie różnych form kontroli elektronicznej – zarówno sterowanej (wyzwalanej) przez kontrolera (kierownika lub właściciela), jak i automatycznej (odpowiednio skonfigurowany system informatyczny). Głównych obszarów kontroli jest kilka, ale może być ich tak wiele, jak wynika z potrzeb branży lub specyfiki działania firmy. Większość małych i średnich przedsiębiorstw szuka coraz bardziej skutecznych sposobów, by pokonać prężnie działającą konkurencję. Dział sprzedaży odgrywa w tym przypadku…
Zobacz artykuły wg obszarów działalności
AI
Anywhere
Paperless
Krajowy System e-Faktur
Finanse
Image Recognition
JPK
e-Commerce
Kadry i płace
Controlling
PPK
Produkcja
RODO
Sprzedaż
Sztuczna inteligencja
Technologie
UX i UI
VAT Split Payment
Zarządzanie magazynem
Zarządzanie procesami
Zarządzanie siecią przedstawicielską
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zmiany prawne
W dniu 04 kwietnia w Warszawie odbyły się pierwsze warsztaty dla kluczowych Klientów Asseco Business Solutions, korzystających w swojej pracy z rozwiązania Softlab ERP by Asseco! Podczas warsztatów zaprezentowaliśmy nowe możliwości naszego rozwiązania ERP oraz praktyczne przykłady ich użycia w organizacjach. Opowiedzieliśmy o tym: W jakim zakresie zwiększyliśmy możliwości systemu Softlab ERP by Asseco, udostępniając Państwu jego najnowszą generację (Platforma WEB), która oferuje alternatywne aplikacje dostępowe, pozwala na zwiększenie szybkości, stabilności i bezpieczeństwa pracy, pozwala na dodawanie nowych produktów i usług oraz umożliwia dostęp do usługi ERP w chmurze. Jak usprawnić i znacząco zredukować koszt dystrybucji dokumentów do odbiorców, poprawić…
Czy moja firma może być przedmiotem e-kontroli? Jak dotąd, jednoosobowe działalności gospodarcze oraz tzw. mikrofirmy, a więc podmioty które zatrudniają mniej niż 10 osób oraz osiągają roczny obrót poniżej 2 milionów Euro (na 2016 rok wartość ta w złotówkach wynosi 8 523 000 zł) nie były dotąd objęte rewolucją, która została rozpoczęta w ubiegłym roku przez Ministerstwo Finansów w zakresie dodatkowych obowiązków sprawozdawczych dla firm i nowych standardów kontroli podatkowych. Już niedługo ta sytuacja ulegnie zmianie. Od stycznia 2018 r. każda firma prowadząca działalność w Polsce jako podatnik VAT będzie musiała obowiązkowo przesyłać co miesiąc do urzędu skarbowego tzw. Jednolity…
W dniu 22 marca 2017 r. w Hotelu Marriott w Warszawie odbyły się warsztaty dla kluczowych Klientów Asseco Business Solutions, korzystających w swojej pracy z rozwiązania Softlab HR by Asseco! Podczas warsztatów zaprezentowaliśmy, jak usprawnić działanie procesów kadrowych w firmie, w oparciu o nowe możliwości systemu Softlab HR by Asseco (specjalnie przygotowane case study). Nowa generacja systemu Asseco Softlab HR. Poznaj najnowsze możliwości naszego systemu dostępne na Platformie WEB. W trakcie warsztatów opowiemy o tym m.in.: Jak dzięki dostępowi do ePortali HR umożliwić cyfryzację procesów kadrowych. Jak włączyć do elektronicznego procesu obiegu dokumentów kadrowych pracowników liniowych i ich bezpośrednich przełożonych.…
Od 1 lipca 2016 roku duże polskie przedsiębiorstwa mają obowiązek udostępniać Urzędowi Skarbowemu szczegółowe dane finansowo-księgowe oraz handlowe w formie elektronicznej oraz wysyłać co miesiąc, bez wezwania informację z prowadzonej ewidencji VAT przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. Od 1 stycznia 2017 roku małe i średnie przedsiębiorstwa mają obowiązek wysyłanie co miesiąc informacji z prowadzonej ewidencji VAT. Przygotuj się na zmiany! Elektroniczna kontrola przedsiębiorstw odbywać się będzie dwoma metodami. Po pierwsze, przedsiębiorstwa prowadzące księgi w programach komputerowych, będą miały obowiązek, bez wezwania, okresowo, co miesiąc przekazywać dane z ewidencji VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej a po drugie będą miały obowiązek…
Split payment – czyli podzielona płatność Zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, zapłata za nabyty towar lub usługę będzie realizowana dwutorowo: wartość netto może być standardowo płacona na rachunek bankowy dostawcy, natomiast wartość VAT może być płacona na specjalne konto dostawcy, rachunek bankowy VAT. Dla kogo rachunek bankowy VAT? Podzielona płatność dotyczy tylko przedsiębiorców rozliczających się z podatku VAT. Dla wartości VAT wynikającej z faktury wystawionej przez przedsiębiorcę płatność od nabywcy będzie mogła trafić na odrębne konto, które bezpłatnie ma prowadzić bank. W efekcie nowych regulacji, każdy podatnik VAT będzie miał dodatkowe konto bankowe dla celów VAT, na które będzie wpływała…
Walka z wyłudzeniami ryzykiem dla uczciwych podatników Zintensyfikowane działania administracji skarbowej w zakresie przeciwdziałaniu wyłudzeniom VAT niejednokrotnie uderzają również w uczciwych przedsiębiorców, którzy nieświadomie uczestniczyli w transakcji mającej na celu wyłudzenie VAT. Obrona w takich sytuacjach jest niejednokrotnie utrudniona. Jak możemy udokumentować, że zachowaliśmy należytą staranność w kontaktach z nieuczciwym kontrahentem i podczas zawarcia kwestionowanej transakcji? Ministerstwo Finansów pracuje aktualnie nad wytycznymi dla przedsiębiorców w zakresie działań jakie będą udowadniać zachowanie należytej staranności. Warto zapobiec ewentualnemu zakwestionowaniu rozliczeń podatkowych. W tym celu nie powinno się czekać z wdrożeniem działań zapewniających bezpieczeństwo podatkowe zawieranych transakcji. [Aktualizacja] Opublikowane przez MF wytyczne dotyczące…