Zarządzanie łańcuchem dostaw (Supply Chain Management) to zarządzanie przepływami towarów i usług między ogniwami łańcucha dostaw: przedsiębiorstwami i lokalizacjami, w tym przemieszczanie i magazynowanie: surowców, produkcji w toku i wyrobów gotowych, jak również realizacja zamówień od miejsca pochodzenia do miejsca konsumpcji dóbr.
SCM umożliwia projektowanie, planowanie, realizację, kontrolę oraz monitoring elementów łańcucha dostaw w celu optymalizacji procesów związanych z logistyką przedsiębiorstwa.
SCM ułatwia:
- planowanie popytu
- tworzenie symulacji rynkowych
- optymalizację źródeł dostaw
- definiowanie ograniczeń istniejących sieci dostaw
- planowanie potrzeb materiałowych
- określanie zdolności produkcyjnych
- tworzenie planów związanych z zaopatrzeniem, magazynowaniem, produkcją oraz transportem
- zapewnienie przejrzystości zależności między poszczególnymi ogniwami łańcucha dostaw
Funkcjonalności z zakresu SCM są często dostępne w systemach ERP.
Logistyka i Sprzedaż
Logistyka w Twojej firmie
Udostępnij swoim współpracownikom