top softlab pod e-commerce final 2 (1)

softlab erp
dla e-commerce

System ERP obsługuje wszystkie procesy związane ze sprzedażą online

Zobacz prezentację
Softlab ERP to kompleksowe rozwiązanie,
wyposażone w inteligentne mechanizmy automatyzujące pracę BOK oraz
procesy magazynowe i finansowe.

Posłuchaj o Softlab ERP dla e-Commerce

Dowiedz się, dlaczego powstała konfiguracja ERP dla e-Commerce,
co jest ważnego w tej branży i jak nasz system rozwiązuje Twoje problemy.

System All-in-one

System Softlab ERP posiada możliwość integracji z marketplace, m.in. z Allegro, eBay, Amazon,
z platformami e-Commerce, z systemami płatności, z kurierami i z automatyką magazynową.

Rozwiązanie Softlab ERP jest dla Ciebie, jeżeli:

#rozwójbezograniczeń
Masz ugruntowaną pozycję na rynku, Twoja sprzedaż rośnie i myślisz o dalszym rozwoju
Niezależnie od skali działalności Twojej firmy,
Softlab ERP będzie działał bez zarzutów
#all-in-one
Pracujesz na kilku systemach, które obsługują różne procesy w firmie i przestaje to być dla Ciebie wystarczające
Jeżeli Twoja sprzedaż wzrośnie to Softlab ERP
będzie się rozwijał razem z Tobą
#procesypodkontrolą
Czujesz, że tracisz kontrolę nad całością procesów sprzedażowo – logistycznych
Spójne procesy działające w obrębie jednego systemu
i efektywne kontrole na każdym etapie
ograniczą do minimum błędy ludzkie
#skalowalność
Potrzebujesz zarządzać magazynem wysokiego składowania od przyjęcia aż po wydanie towaru
System Softlab ERP dla e-Commerce jest w stanie bezproblemowo obsłużyć tysiące wysyłek dziennie
#procesyecommerce
Zależy Ci na systemie, który obejmie wszystkie procesy
e-Commerce: zwroty, reklamacje, BOK, finanse, magazyn WMS
Na bieżąco dostosowujemy nasze oprogramowanie
do dynamiki zmian w obszarze e-Commerce
i sprawnie integrujemy niezbędne procesy
#doświadczonydostawca
Potrzebujesz jednego, skalowalnego i bezawaryjnego systemu do zarządzania firmą
Dzięki wsparciu sprawdzonego partnera –
doświadczonego dostawcy rozwiązań IT, zyskasz szansę rozwoju na ogromną skalę

Czy Softlab ERP jest dla Ciebie?

Jeżeli sprzedajesz online, Twoja firma rośnie, a Twoje dotychczasowe systemy przestają być wystarczające, to TAK.
Potrzebujesz konfiguracji ERP dla kanału e-Commerce, aby wszystkie procesy w sprzedaży internetowej
były bezkolizyjne, płynne i automatyczne.

Biuro Obsługi Klienta

Sprawdź, jak system Softlab ERP automatyzuje i pozwala łatwo zarządzać pracą Biura Obsługi Klienta

Zapytaj o szczegóły
zamówienia w systemie ERP 1920x1080

Szybką realizację zamówień, które spływają z Internetu, umożliwiają mechanizmy automatyzacji i wspomagania pracy Biura Obsługi Klienta:

  • automatyczny import zamówień
  • wspomaganie weryfikacji kontrahenta
  • automatyczna weryfikacja zamówień
  • automatyczna weryfikacja płatności
  • obsługa braków towaru
  • dostęp do wszystkich informacji dotyczących zamówień z jednego miejsca

Jeżeli zamówienie złożone jest poprawne, dane adresowe wypełnione są odpowiednio, należność wpłacona za zamówienie jest zgodna z wartością zamówienia, towar do zamówienia został zarezerwowany – system, korzystając z mechanizmów automatyzujących nie będzie wymagał wsparcia pracownika i przesunie takie zamówienie bezpośrednio do magazynu.

statusy zamówień 1920x1080

Zamówienie zapisywane jest w systemie, następnie automatycznie weryfikowane i oznaczane odpowiednim statusem. Dzięki temu klient dostaje informację o zmianie statusu i zawsze wie, na jakim etapie realizacji się ono znajduje.

Niezbędną informacją dla klientów jest etap realizacji ich zamówień. Statusy można przekazywać do kanałów sprzedaży, w których ich nazewnictwo jest odpowiednio spersonalizowane. System obejmuje statusy zamówień:

  • zamówienia wprowadzone, które wpływają bezpośrednio z Internetu
  • skierowane do BOK-u, które nie przeszły pomyślnie weryfikacji
  • oczekujące na dostawę, które czekają na dostawę od dostawcy towarów, ponieważ nie było stuprocentowej rezerwacji
  • zamówienia w realizacji, którymi zajmuje się magazyn WMS
  • wydane, takie, do którego został wystawiony dokument wydania
  • zrealizowane, do którego została wystawiona faktura sprzedaży
  • anulowane
blokady 1920x1080

Jeśli w jednej lub wielu kontrolach zamówienie zostanie zablokowane, trafi do Biura Obsługi Klienta w celu weryfikacji.

Istnieje kilka przykładów blokad na zamówieniu:

  • brak pełnej wpłaty
  • zdublowany kontrahent
  • brak pełnej rezerwacji na wszystkie zamówione towary
  • klient dodał komentarz do zamówienia
  • zgłoszono braki podczas realizacji wydania

W systemie funkcjonuje wiele blokad w zależności od specyfiki firmy i wymagań klienta. Zaaplikowane w standardzie blokady można włączyć, wyłączyć oraz odpowiednio sparametryzować.

Procesy magazynowe WMS

Oszczędzaj czas i pieniądze optymalizując procesy magazynowe za pomocą modułu WMS, wykorzystując nasze autorskie rozwiązania w przyjęciu dostaw, inwentaryzacji, kompletacji, sortowaniu i pakowaniu towarów.

Zapytaj o szczegóły

Mamy gotowe, prekonfigurowane rozwiązanie dla typowych potrzeb e-Commerce.

Przykładowo, zauważyliśmy, że charakterystyczna dla tej branży jest bardzo duża ilość zamówień jednolinijkowych, jednosztukowych. Do obsługi takich zamówień zrobiliśmy dedykowany proces, który polega na tym, że z całej listy zamówień oczekujących na kompletację, system grupuje te jednosztukowe i tworzy dla nich optymalne listy kompletacyjne.

Podczas procesu kompletacji pracownik magazynu nie szuka towaru, ale jest wysyłany do konkretnej lokalizacji, po konkretny, wskazany przez system towar, który następnie identyfikuje poprzez odczyt jego kodu kreskowego.

Każdą sztukę, po zeskanowaniu można od razu spakować do opakowania, nakleić etykietę nadawczą i odłożyć w przygotowane na magazynie miejsce.

Proces kompletacji może być realizowany przy użyciu papierowych wydruków lub za pomocą urządzeń mobilnych z czytnikami kodów kreskowych pracujących on-line, dzięki czemu stany magazynowe oraz inne ważne informacje aktualizowane są w czasie rzeczywistym, natomiast polecenie i informacje wyświetlane w aplikacji mobilnej mogą być pokazywane w języku angielskim czy ukraińskim.

Znaczącą, kolejną grupą zamówień są zamówienia kilkusztukowe (2-5 sztuk).

Proces przy tej strategii wygląda następująco: system odrzuca jednosztukowe zamówienia, oraz takie powyżej 5 sztuk, a przy reszcie zamówień typuje te, które są położone na magazynie w najbliższym obszarze (te, które leżą za daleko są pomijane ) i tworzy listę kompletacyjną (analogicznie, jak w przypadku zamówień jednosztukowych – wyznaczona trasa przejścia magazyniera jest jak najbardziej optymalna).

Proces pakowania służy jednocześnie kontroli. W przypadku zamówień jednosztukowych czy zamówień dużych (powyżej 5 sztuk) – każde pakowania to jednocześnie kontrola poprawności skompletowania zamówienia.

Przy pakowaniu zamówień kilkusztukowych pakowanie ma również funkcje rozsortowującą. Magazynier skanuje pierwszą pozycję towaru, jaka została mu dostarczona, a system wyszukuje na którym zamówieniu, ten towar się znajduje i podpowiada kolejne produkty z tego zamówienia.

Jeżeli znajdzie się miejsce na magazynie, to najlepszym wyborem jest wdrożenie sortowni.
Sortownia to propozycja dla dużego magazynu. Ułatwia ona proces sortowania zebranych zamówień na odpowiednie półki.
Sortowacz, który otrzymał towary z różnych zamówień, podczas skanowania pozycji towaru, jest sterowany głosem i otrzymuje informacje o miejscu (o konkretnej półce) na który powinien odłożyć dany produkt. I tak ze wszystkimi produktami, które są do niego dostarczone. W tej strategii dzielimy całość zamówionego towaru na obszary, a sortowacz do rozsortowywania otrzymuje, tzw. „optymalne wózki” z wcześniejszej optymalnie ułożonej ścieżki kompletacji.

obsluga procesow e-commerce (2)

Oczywiście oprócz procesu kompletacji, system realizuje również inne procesy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania magazynu. m.in. takie sortowanie i pakowanie towarów czy przyjęcie i rozkładanie dostaw.​ Dodatkowo proces przyjęcia dostawy może być skonfigurowany do obsługi przyjęć Crossdocking.

W ramach procesów związanych ze składowaniem, system WMS pozwala na automatyzację na wielu płaszczyznach i posiada moduły do obsługi wszystkich niezbędnych procesów na magazynie, a więc:​

  • Proces inwentaryzacji przy użyciu urządzeń mobilnych, zarówno inwentaryzacji pełnej, częściowej magazynu jak i inwentaryzacji ciągłej (bieżącej)
  • Procesy przesunięć towarowych pomiędzy lokalizacjami wewnątrz magazynu​
  • Procesy uzupełniania miejsc kompletacji – przy uwzględnieniu minimów i maksimów dla poziomów uzupełnień​
  • Procesy kontroli jakości, czyli blokowania i odblokowywania jednostek logistycznych oraz partii towarów.

Obsługa zwrotów wpłat oraz reklamacji

Uporządkuj i zautomatyzuj proces obsługi zwrotów, a także precyzyjne kontroluj wszystkie etapy realizacji reklamacji poprzez obieg statusów

Zapytaj o szczegóły
zwroty środków 1920x1080

Procesy zwrotu i reklamacji wydają się procesami prostymi, ale znaczącą rolę gra tutaj skala tych zjawisk. System musi obsłużyć nawet kilkaset zwracanych produktów dziennie. Jak wygląda proces zwrotu? Do zwracanego produktu system wystawia automatycznie korektę dokumentu sprzedaży i dzięki połączeniu z modułem magazynowym WMS wyznacza i przesuwa towar na odpowiednią półkę w magazynie. Dzięki temu ten newralgiczny moment obsłużony jest natychmiast, bezbłędnie, bez ręcznych procesów. Następnie, w zależności od decyzji klienta, system pomaga dokonać zwrotu należności przez szybką płatność, przelewem lub skompensować z innym zamówieniem.

reklamacje 1420x800

Reklamacja może dotyczyć pojedynczego lub wielu towarów. Ocenić należy zasadność reklamacji i na tej podstawie reklamację przyjąć lub anulować.

Zgodnie z konfiguracją, zmiany statusu zgłoszenia reklamacyjnego mogą powodować automatyczne generowanie dokumentów magazynowych i sprzedażowych. W ramach konfiguracji istnieje możliwość dostosowania obiegu statusów do specyfiki organizacji.

Obszar finansowo-księgowy

Pozwól systemowi na automatyczne parowanie płatności z zamówieniami. Sprawdź, jak pomoże Ci to w szybszym realizowaniu zamówień i doskonałej obsłudze posprzedażowej

Zapytaj o szczegóły
rozliczenei płatności 1920x1080

System pozwala na parowanie płatności, a w przypadku, gdy jest to możliwe, automatyczne parowanie z zamówieniami. Samo rozwiązanie składa się z dwóch elementów:

Pierwszy element rozwiązania to informacja o płatności, która jest zapisywana i przetwarzana na zamówieniu, niezależnie od wpływu środków na rachunek bankowy. Dzięki temu zamówienie może zostać zrealizowane tak szybko, jak to tylko możliwe.

Drugim elementem rozwiązania jest rejestracja i rozliczanie płatności w księgowości, gdy środki finansowe dotrą już na rachunek bankowy.

pojedyncze i zbiorcze płatności 1420x800

W przypadku, gdy w wyciągu znajdują się pojedyncze płatności, w momencie wczytywania płatność rozpoznawana jest po identyfikatorze transakcji. Przypisany zostaje jej odpowiedni numer dokumentu handlowego. Te zapłaty zostają przyporządkowane fakturom lub numerom zamówień, dzięki czemu transakcje rozliczają się automatycznie. Istnieje możliwość zbiorczej wpłaty kwoty przez operatora. Wówczas na wyciągu pojawi się jedna wpłata, która zostanie zaksięgowana z numerem wpłaty. Dla takiej wpłaty dołączony jest plik ze specyfikacją, który zostanie wczytany do systemu.

Dzięki identyfikatorom transakcji łatwiej jest odnaleźć odpowiednie dokumenty i przypisać im numer rozrachunku zgodnie z zasadą przyjętą w systemie.

webinar
Renata-Sztylka
Renata Sztylka
Specjalista do spraw rynku e-Commerce
Webinarium VOD

Skróć czas potrzebny na obsługę zamówień z kanału e-Commerce z systemem Softlab ERP

Podczas spotkania, zaprezentowaliśmy:

  • jak ważna jest rola procesów realizowanych po stronie ERP – obsługa zamówienia, zarządzanie brakami, zwrotami i reklamacjami, wspólna kartoteka materiałowa, obsługa płatności 📓 🖥️ 📋
  • jak zoptymalizować procesy w magazynie WMS – optymalne procesy kompletacji, sortowania, pakowania i wysyłki towarów 📦 🔎 📁
  • jak skonfigurować system do indywidualnych potrzeb i rozwijać biznes w Internecie 📝 💻
Obejrzyj webinarium

Wyróżniki Softlab ERP

Sami wdrożymy
Wdrożenie przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy znają system od podstaw.
Otrzymasz wsparcie
Utrzymanie, pomoc i rozwój systemu, którą zapewnią indywidualni projekt managerowie.
Lider w Polsce
Stabilny dostawca, czyli bezpieczeństwo i najnowsze technologie od Asseco Business Solutions.
Magazyn WMS
Procesy magazynowe, które optymalizują procesy w kanale e-Commerce.
Gotowe integracje
z kurierami, marketplace’ami, platformami sprzedaży i operatorami płatności.
Mechanizmy wspomagające
Automatyzacja pracy BOK, rozliczenia z dostawcami, kurierami, klientami, automatyzacja magazynowa.
Zgodnie z przepisami
Gwarancja pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa
Ciągły rozwój
Skalowalność i możliwość dalszego rozwoju działalności

Konfiguracja doskonała do zarządzania sprzedażą online

Z konfiguracji e-Commerce możesz korzystać tylko w pakiecie z systemem Softlab ERP w chmurze lub on‑premise.
Cloud
On-premise

konfiguracja e-Commerce

Wycena indywidualna
Oferta dostosowana do potrzeb Twojej firmy
  • Softlab Logistyka i Sprzedaż
  • Softlab Finanse i Księgowość
  • Softlab WMS
konfiguracja e-Commerce
Wycena indywidualna
Oferta dostosowana do potrzeb Twojej firmy
Zapytaj o szczegóły Jak kupić?
Sprawdź inne produkty Softlab ERP on‑premise.

Poznaj inne narzędzia, z którymi usprawnisz sprzedaż online

Wybierz dodatkowe narzędzia dla Twojej firmy i zyskaj nowe możliwości zarządzania biznesem w systemie Softlab ERP.

Poznaj Platformę e-Commerce
businesslink20621
analizybiznesowe11621
crmsoftlab20621
b2bwapro20621
seod15621
rodoutility16621

Klienci, którzy współpracują z nami od lat

Poznaj historie naszych klientów
denckermann
logo_referencje2
polanglo
logo_referencje11
logo_referencje8

    Przekonaj się, jak działa #więcejniżerp!

    Napisz do nas wiadomość lub tylko zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak tylko się da!
    Podanie informacji w formularzu oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie treści marketingowych dotyczących towarów i usług drogą elektroniczną od Asseco Business Solutions S.A. jest dobrowolne, ale niezbędne do ich otrzymania. Przed wyrażeniem zgody prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
    * Pola wymagane

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie, z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług związanych z działalnością Asseco Business Solutions S.A., w tym w formie newsletterów, na podane przeze mnie dane kontaktowe: