erp
bg_Cloud_small

rodo utility

Profesjonalne narzędzie ochrony danych osobowych

  • Obsługa żądań
  • Ewidencja zgód na przetwarzanie danych
  • Powiadomiena o naruszeniu ochrony danych osobowych
  • Zarządzanie retencją zgód

Produkt uzupełniający dostępny wyłącznie w pakiecie z systemami:

rodo_utility_top

Sprawdź możliwości narzędzia RODO Utility

Sprawdź możliwości narzędzia RODO Utility

Składanie i realizacja żądań
Rejestr czynności przetwarzania
Rejestr zgód
Zarządzanie retencją danych
Raportowanie
Dokumentacja naruszeń ODO
Rejestr dokumentacji polityki bezpieczeństwa
Zarządzanie upoważnieniami
Zobacz nasze poradniki Video
Zobacz nasze poradniki Video

Wspieraj administratora danych

Szczegółowa obsługa żądań, informowanie o realizacji żądań, prowadzenie ewidencji i rejestrów oraz zachowanie terminów przechowywania danych

Zapytaj o oferę

Aplikacja umożliwia kompleksową obsługę żądań podmiotów, np. żądanie dostępu do dotyczących danych wraz z ich kopią lub żądanie zaprzestania przetwarzania danych.

Po weryfikacji tożsamości podmiotu żądania są wprowadzane do aplikacji RODO Utility przez użytkownika. Następnie aplikacja komunikuje się z systemem ERP oraz programami firm trzecich. Otrzymuje informacje o przetwarzanych danych osobowych i przedstawia je użytkownikowi.

Aplikacja przygotowuje również gotową do wysłania odpowiedź dla podmiotu danych, zawierającą wszystkie elementy wymagane przez RODO.

Rejestr czynności przetwarzania jest sercem aplikacji. To w nim definiuje się, jakie czynności przetwarzania będą wykonywane, do jakich kategorii podmiotów, w jakim zakresie ich danych.

Aplikacja zawiera predefiniowane standardowe cele, ale można je dookreślić dla konkretnych potrzeb organizacji.

ru_rejestr_kategorii_czynnosci_edycja

Procesorom, tj. podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie i w imieniu administratora danych, RODO Utility by Asseco umożliwia prowadzenie wymaganego przez RODO rejestru kategorii czynności przetwarzania. Taki rejestr pozwala procesorowi wykazać wobec organu nadzorczego, przestrzegania zasady rozliczalności.

upowaznienia

RODO Utility by Asseco umożliwia prowadzenie ewidencji upoważnień do przetwarzania danych osobowych, które nadaje się poszczególnym pracownikiem.

Dzięki temu administrator zachowuje kontrolę nad tym kto i kiedy przetwarza określone dane. Jednocześnie może to udokumentować wobec organu nadzorczego.
Ewidencja pomaga także odnaleźć sprawcę naruszenia ochrony danych osobowych.

ru_zgody_wertow

Ta część aplikacji pozwala na zarządzanie otrzymanymi zgodami na przetwarzanie danych. Rejestr może być prowadzony ręcznie lub w synchronizacji z aplikacjami gromadzącymi informacje nt. zgód wykorzystywanymi w organizacji w przypadku zintegrowania ich (poprzez udostępnione API) z RODO Utility.

retencja

RODO Utility by Asseco współpracuje z systemami zewnętrznymi i umożliwia kontrolowanie zasad retencji. Informacje o podmiocie danych są usuwane na wyraźne żądanie podmiotu, o ile przechowywania jego danych osobowych nie wymagają odrębne przepisy, lub po zakończeniu okresu retencji.

System automatycznie zgłasza zakończenie okresu retencji, a samo usunięcie wymaga zatwierdzenia przez operatora aplikacji.

rejestr-czynnosci-przetwarzania

Aplikacja pozwala na wymagane przez RODO dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych. Można nie tylko rejestrować naruszenia, ale także dokumentować zgłoszenia naruszenia do organu nadzorczego, oraz przeglądać zarejestrowane naruszenia.

dokumentacja

Aplikacja daje przechowuje dokumentację określającą politykę ochrony danych osobowych. Dla każdego dokumentu można ustalić autora i zakres czasowy obowiązywania oraz dołączać kolejne wersje. Dzięki temu można później sprawdzić w jakim okresie obowiązywały dane wersje dokumentacji polityki ochrony danych.

raporty

W każdym z rejestrów RODO Utility istnieje możliwość wygenerowania raportu np. na potrzeby organu nadzorczego. W ten sposób aplikacja realizuje nadrzędną zasadę rozliczalności, czyli pozwala na wykazanie przed organem nadzorczym, że organizacja stosuje przepisy RODO.

dashboard
rodoutilitywhitebgico
Michał Kurowski
Ekspert ODO w Asseco Business Solutions
Webinarium VOD

Ochrona danych osobowych z RODO Utility

Poznaj wymagania wynikające z RODO i dowiedz się, jak sprawnie i bezpiecznie gromadzić dane osobowe. Tematy poruszone w webinarium:

  • Czynności przetwarzania danych
  • Komunikacja z podmiotami
  • Zarządzanie retencją i terminami
  • Co podczas kontroli?
Obejrzyj webinarium

Co zyskasz stosując RODO Utility?

Bezpieczeństwo bez wyjątku
Przejmij pełną kontrolę nad ochroną danych osobowych w Twojej firmie!
Zgodność z przepisami
Gromadź i przetwarzaj dane zgodnie z wymogami RODO
Sprawna obsługa danych
Obsługuj dane i realizuj żądania sprawnie i bez problemów!
Mniej błędów
Unikaj błędów i przekroczeń terminów dzięki zarządzaniu retencją danych i powiadomieniom!

Funkcjonalności RODO Utility z systemami ERP

Z aplikacji RODO Utility możesz korzystać tylko w pakiecie z systemem ERP od Asseco.

Funkcje RODO Utility

  • Obsługa żądań podmiotów danych
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Rejestr kategorii czynności przetwarzania
  • Zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych
  • Rejestr zgód na przetwarzanie danych osobowych
  • Zarządzanie retencją danych
  • Dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych
  • Rejestr dokumentacji polityki bezpieczeństwa
  • Raportowanie

rodo utility

+
softlab-icon

Funkcje RODO Utility

  • Obsługa żądań podmiotów danych
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Rejestr kategorii czynności przetwarzania
  • Zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych
  • Rejestr zgód na przetwarzanie danych osobowych
  • Zarządzanie retencją danych
  • Dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych
  • Rejestr dokumentacji polityki bezpieczeństwa
  • Raportowanie

rodo utility

+
macrologic erp

Funkcje RODO Utility

  • Obsługa żądań podmiotów danych
  • Rejestr czynności przetwarzania
  • Rejestr kategorii czynności przetwarzania
  • Zarządzanie upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych
  • Rejestr zgód na przetwarzanie danych osobowych
  • Zarządzanie retencją danych
  • Dokumentowanie naruszeń ochrony danych osobowych
  • Rejestr dokumentacji polityki bezpieczeństwa
  • Raportowanie

Klienci, którzy współpracują z nami od lat

Poznaj historie naszych klientów
logo_referencje3
logo_referencje1
logo_referencje2
logo_referencje5
logo_referencje6
logo_referencje7

    Przekonaj się, jak działa #więcejniżerp!

    Napisz do nas wiadomość lub tylko zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak tylko się da!