Click&Collect to usługa w modelu sprzedaży B2C, w której klient dokonuje zakupu w sklepie online, ale towar odbiera w punkcie stacjonarnym. Rozwiązanie to jest stosowane często przez sieci sklepów stacjonarnych, które pod własną czy inną marką sprzedają również w Internecie i wykorzystują w tym procesie stocki magazynów sklepowych oraz wewnętrzny transport co pozwala na zmniejszenie kosztów logistycznych.
Korzyścią dla klienta jest obniżenie kosztu dostawy, opcja płatności przy odbiorze oraz możliwość dokładnego zapoznania się z produktem w dowolnym czasie, zanim zostanie podjęta decyzja zakupowa. Zmniejsza to ilość rezygnacji z zakupu: zarówno na etapie kompletacji koszyka (większe poczucie bezpieczeństwa klienta przy odbiorze osobistym), jak i podczas finalizacji (możliwość obejrzenia towaru) oraz obniża ilość zwrotów i reklamacji.
Dodatkowo, dzięki geolokalizacji, m-konsumenci mogą korzystać z podpowiedzi o najbliższym punkcie odbioru (sklepie) w ich okolicy. Wdrożenie modelu Click&Collect zwiększa atrakcyjność oferty dla klientów poprawiając dostępność, zmniejszając czas i obniżając koszty dostawy.
platforma e‑commerce
B2B, B2C, co tylko zechcesz!
Udostępnij swoim współpracownikom