Blog
System jako usługa
Przeczytaj więcej o rozwiązaniach chmurowych na naszym blogu! Poznaj modele chmurowe i dowiedz się, co zyskasz, wybierając system ERP jako usługę dostarczany przez Asseco Business Solutions.
Najpopularniejsze usługi hostingu to:
Hosting współdzielony
Popularnym rodzajem usługi hostingowej jest hosting współdzielony, czyli usługa, w której dostawca zapewnia usługi hostingowe dla wielu klientów na jednym serwerze fizycznym i współdzieli zasoby między klientami. Klient otrzymuje na swój użytek wydzieloną część przestrzeni serwera współdzielonego przez wielu użytkowników.
W typowym hostingu współdzielonym gwarantowanym zasobem jest pojemność dysku, natomiast ilość pamięci RAM, wydajność CPU czy przepustowość łącza są przydzielane dynamicznie, co może powodować problemy wydajnościowe.
Virtual Private Server
W VPS również tu wielu użytkowników korzysta z zasobów tego samego serwera, ale warstwa wirtualizacji pozwala na przydzielanie użytkownikowi na wyłączność określonych zasobów – czasu CPU, pamięci RAM, powierzchni dyskowej. w tym przypadku z przydzielonych zasobów może korzystać tylko użytkownik, a żaden inny nie będzie miał na nie wpływu.
Serwer dedykowany
Usługa polega na stosowaniu oddzielnego fizycznego serwera umieszczonego w serwerowni firmy hostingowej. Daje to takie korzyści, jak niezależność, stabilność, bezpieczeństwo oraz pełną swobodę działań (w tym instalacji dowolnych usług i oprogramowania). Jest to rozwiązanie najdroższe, z uwagi na konieczność sfinansowania oddzielnej maszyny oraz kosztów zarządzania taki serwerem (zatrudnienia fachowców lub wykupienia usługi zarządzania).
Hosting w chmurze
Hosting w chmurze polega na utrzymywaniu aplikacji na serwerach w chmurze (w sieci połączonych ze sobą wirtualnych i fizycznych serwerów), skąd są udostępniane użytkownikom.
Pozwala to na dużą elastyczności i skalowalność, przydzielane zasoby mogą być szybko zwiększane lub zmniejszane w miarę zmieniających się wymagań obliczeniowych, a użytkownik płaci tylko za wykorzystane zasoby – czas i przestrzeń systemową.
Na co zwracać uwagę?
- czas gwarantowanej dostępność usługi (uptime)
- limit dostępnej powierzchni dyskowej
- gwarantowana stabilność i szybkość łącza, przełączenie na łącza backupowe bez strat dla dostępności usługi w przypadku awarii
- dostępny transfer – limit danym przesyłanych do i od serwera
- bezpieczeństwo – certyfikaty, ochrona przed cyberatakami, bezpieczeństwo danych, częstotliwość backupu
- dostępne technologie
- sposób rozliczania przekroczenia limitów
- wsparcie – dostępność narzędzi i pomoc techniczna
ERP by Asseco
Twój system ERP, nasza odpowiedzialność