Business-to-Consumer to relacje lub transakcje pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami detalicznymi (konsumentami, użytkownikami końcowymi).
W e-Commerce skrótem B2C określa się sprzedaż towarów lub usług przez podmiot gospodarczy klientowi końcowemu, a systemem klasy B2C określa się rozwiązanie informatyczne pozwalające na realizację tego typu transakcji.
W modelu B2C decyzję zakupową podejmuje najczęściej jedna osoba, a czynnikiem stymulującym do zakupu są cena (promocje), właściwości produktu, ale również emocjonalne nastawienie kupującego. Rozwiązania B2C ukierunkowują komunikację i sposób obsługi na końcowego użytkownika produktu. Klient kupuje produkty lub usługi na ogół do użytku osobistego, często jednorazowo, więc nie zawsze wraca regularnie do sklepu. Klient indywidualny ceni prostotę oraz intuicyjność ścieżki zakupowej (customer journey).
Siłą rynku B2C jest duża ilość potencjalnych nabywców. w 2020 roku, aż 73% Polaków robiło zakupy przez Internet, co daje wzrost o 11 punktów procentowych rok do roku względem roku 2019.
FAQ
Business to Many
Dowiedz się, czym jest model sprzedaży B2M (Business to Many). Sprawdź, co zyskasz, łącząc kanały sprzedaży i rozwiń w pełni możliwości oraz Twoich działań e-commerce.
Model D2C
Odmianą modelu B2C jest D2C (Direct-to-Consumer) – model sprzedaży, w którym firma wytwarzająca produkty dystrybuuje je w obrębie własnych kanałów sprzedaży: platform e-Commerce, serwisów aukcyjnych, social mediów.
Ten model sprzedaży umożliwia producentowi budowanie silnego brandu, angażowanie konsumentów w relację z marką i budowanie lojalności klientów wobec produktów. w modelu tym producenci często sprzedają limitowane edycje produktów, linie premium swoich towarów lub testują nowości zanim wprowadzą je szeroko na rynek. Dostęp do szerszych informacji o klientach końcowych i informacji zwrotnych po zakupach pozwala na lepsze dostosowanie oferty produktowej do oczekiwań klientów.
platforma e‑commerce
Odkryj możliwości sprzedaży on‑line!
Udostępnij swoim współpracownikom