W przeciwieństwie do firm działającym w modelu B2B angażujących się tylko w działanie i obsługę firm oraz do firm działających w modelu B2C (detalicznych), które kontaktują się tylko z konsumentami lub końcowymi użytkownikami produktu, firmy B2M robią jedno i drugie.
Lepsze perspektywy finansowe
Dostęp do zróżnicowanej grupy docelowej: zarówno szerszej, potencjalnie bardziej dochodowej puli klientów B2C, jak i mniejszej, ale bardziej lojalnej (bo często związanej umowami i długoterminowymi kontraktami) grupie klientów B2B będącej trwałym źródłem dochodu, zapewnia firmie działającej w modelu B2M lepsze perspektywy finansowe.
Marketing
Od strony podejścia marketingowego szersza i bardziej zróżnicowana grupa docelowa wymaga odpowiedniego zróżnicowania strategii, pozwalających dotrzeć do wszystkich klientów. Komunikacja kierowana do obu grup pozwala również wykorzystać i lepiej kontrolować specyficzne mechanizmy wspierające marketing jak np. działania w social mediach, marketing szeptany czy opinie konsumenckie.
System klasy B2M
Efektywniejsze zarządzanie
System klasy B2M w e-Commerce łączy cechy B2C oraz B2B i kieruje klientów do właściwej dla nich ścieżki zakupu. Dzięki temu, jedno narzędzie pozwala zatrzymać klienta, który trafia na stronę z odpowiednią ofertą, niezależnie czy jest klientem indywidualnym czy biznesowym. Pozwala również ograniczyć koszty zarządzania i promocji dzięki ujednoliconemu procesowi zarządzania ofertą, łatwiejszemu zarządzaniu witryną oraz jednej, wspólnej stronie i marce do promowania.
Integracja z zapleczem
Systemy B2M dzięki integracji z zapleczem, a więc systemem logistycznym, ułatwiają wykorzystanie zasobów i eliminację potencjalnych błędów. Za logikę zarządzania klientem odpowiada zarówno witryna, jak i system ERP, który dzięki uprawnieniom widzi dane w odpowiednim kontekście różnych ról dla użytkowników detalicznych i hurtowych. System może operować na jednym magazynie, korzystać z tych samych zasobów ludzkich i transportowych, a dane zwrotne mogą być zbierane w jednym miejscu. Łatwiejsza jest również migracja klienta z kanału B2C do B2B lub odwrotnie.
platforma e-commerce
Odkryj możliwości sprzedaży on‑line!