Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 20.09.2024 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- podmiotu „Wojciech Barczentewicz Fundacja Rodzinna w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze;
- podmiotu „Fundacja Rodzinna Rodziny Masłowskich” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze;
- podmiotu „Lizon Fundacja Rodzinna w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze;
- Członka Zarządu Jacka Lisowskiego.
Powiadomienia zostały złożone w związku ze sprzedażą akcji Spółki przez ww. osoby w ramach prowadzonego przez Spółkę skupu akcji własnych. Spółka poinformowała o zakończeniu skupu akcji własnych w raporcie bieżącym nr 22/2024 z dnia 19 września 2024r.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Nabycie praw z akcji własnych w związku z rozliczeniem ofert w ramach skupu akcji własnych Spółki
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”), w nawiązaniu do Raportu Bieżącego Spółki nr 20/2024 z dnia 3 września 2024 r. oraz Raportu Bieżącego Spółki nr 21/2024 z dnia 17 września 2024 r. i ogłoszonego Zaproszenia do Składania Ofert Sprzedaży Akcji Asseco Business Solutions S.A. („Zaproszenie do Składania Ofert”), niniejszym informuje, że w dniu dzisiejszym (tj. dnia 19.09.2024 r.) dokonano rozliczenia ofert sprzedaży akcji Spółki w ramach ogłoszonego skupu akcji własnych (“Skup”).
Zarząd informuje, że:
Skup prowadzony był na podstawie Uchwały nr 1 Zarządu Spółki z dnia 3 września 2024 r. w sprawie rozpoczęcia skupu akcji własnych Spółki oraz ustalenia jego warunków („Uchwała inicjująca”) oraz w związku z Uchwałą nr 20 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie upoważnienia Zarządu Spółki do nabywania akcji własnych oraz utworzenia kapitału rezerwowego oraz ogłoszonego w dniu 3 września 2024 roku Zaproszenia do Składania Ofert.
W wyniku przyjęcia ofert sprzedaży akcji Spółki, Spółka nabyła łącznie 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) Akcji Własnych, o łącznej wartości nominalnej wynoszącej 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych), stanowiących 1,7954% udziału w kapitale zakładowym Spółki, uprawniających do 600.000 głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki, co stanowi 1,7954% ogólnej liczby głosów.
Akcje Własne zostały nabyte po jednolitej cenie 60,00 zł (słownie: sześćdziesiąt złotych 00/100) za jedną Akcję Własną tj. za łączną cenę 36.000.000,00 zł (słownie: trzydzieści sześć milionów złotych 00/100).
W odpowiedzi na Zaproszenie do Składania Ofert akcjonariusze złożyli oferty na łączną liczbę 5.093.876 (słownie: pięć milionów dziewięćdziesiąt trzy tysiące osiemset siedemdziesiąt sześć) akcji Spółki. Spółka dokonała proporcjonalnej redukcji złożonych ofert sprzedaży , która wyniosła 88,22%. W związku z tym stopa alokacji nabytych Akcji Własnych wyniosła 11,78%.
Transakcja nabycia Akcji Własnych została zawarta poza zorganizowanym systemem obrotu instrumentami finansowymi, za pośrednictwem Santander Bank Polska S.A. – Santander Biuro Maklerskie z siedzibą w Warszawie.
Po rozliczeniu transakcji zrealizowanych na podstawie Zaproszenia do Składania Ofert, Spółka posiada łącznie 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) Akcji Własnych, stanowiących 1,7954% udziału w kapitale zakładowym Spółki, uprawniających do 600.000 głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki, co stanowi 1,7954% ogólnej liczby głosów. Spółka, stosownie do art. 364 § 2 Kodeksu spółek handlowych nie będzie wykonywała praw udziałowych z Akcji Własnych, z wyjątkiem uprawnień do ich zbycia lub wykonywania czynności, które zmierzają do zachowania tych praw.
Celem nabycia Akcji Własnych jest wykonanie zobowiązań wynikających z Programu Motywacyjnego w Spółce ustanowionego uchwałą nr 21 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie utworzenia Programu Motywacyjnego dla Członków Zarządu i kluczowej kadry kierowniczej Spółki.
Podstawa Prawna:Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (MAR).
Zakończenie przyjmowania ofert w ramach skupu akcji własnych Spółki; informacja o liczbie akcji przeznaczonych do nabycia oraz planowanym terminie rozliczenia transakcji
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”), działając na podstawie Uchwały nr 1 Zarządu Spółki z dnia 3 września 2024 r. w sprawie rozpoczęcia skupu akcji własnych Spółki oraz ustalenia jego warunków („Uchwała inicjująca”) oraz w związku z Uchwałą nr 20 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie upoważnienia Zarządu Spółki do nabywania akcji własnych oraz utworzenia kapitału rezerwowego, w nawiązaniu do Raportu Bieżącego Spółki nr 20/2024 z dnia 3 września 2024 r. i ogłoszonego Zaproszenia do Składania Ofert Sprzedaży Akcji Asseco Business Solutions S.A. („Zaproszenie do Składania Ofert”), niniejszym przedstawia podsumowanie przeprowadzonego w dniach 6.09.2024 r. – 16.09.2024 r. przyjmowania ofert sprzedaży akcji Spółki w ramach ogłoszonego skupu akcji własnych (“Skup”).
Zarząd informuje, że:
W odpowiedzi na Zaproszenie do Składania Ofert, w okresie przyjmowania ofert sprzedaży akcji, tj. od 6.09.2024 r. do 16.09.2024 r., złożono 92 oferty na łączną liczbę 5.093.876 (słownie: pięć milionów dziewięćdziesiąt trzy tysiące osiemset siedemdziesiąt sześć) akcji Spółki, tj. akcji zwykłych na okaziciela Spółki, o wartości nominalnej 5,00 zł każda, zarejestrowanych w depozycie papierów wartościowych prowadzonym przez KDPW, kod ISIN: PLABS0000018 (“Akcje Własne”).
W wyniku przyjęcia ofert sprzedaży akcji Spółki, Spółka nabędzie łącznie 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) Akcji Własnych. Akcje Własne zostaną nabyte po jednolitej cenie 60,00 zł (słownie: sześćdziesiąt złotych 00/100) za jedną Akcję Własną tj. za łączną cenę 36.000.000,00 zł (słownie: trzydzieści sześć milionów złotych 00/100). Łączna wartość nominalna Akcji Własnych wynosi 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych 00/100).
Mając na uwadze fakt, że Zaproszenie do Składania Ofert przewidywało maksymalną liczbę akcji możliwych do nabycia przez Spółkę w liczbie nie więcej niż 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) Akcji Własnych, a łączna liczba akcji Spółki zgłoszonych przez akcjonariuszy do sprzedaży w ramach Skupu, przekroczyła łączną liczbę akcji, jaką Spółka zamierzała nabyć, Spółka dokonała proporcjonalnej redukcji ofert sprzedaży akcji Spółki, przy zastosowaniu zasad redukcji szczegółowo opisanych w Zaproszeniu do Składania Ofert. Średnia stopa redukcji złożonych ofert wyniosła 88,22%. W związku z tym stopa alokacji oferowanych do nabycia Akcji Własnych wyniosła 11,78%.
Zawarcie i rozliczenie transakcji nabycia Akcji Własnych przewidywane jest na dzień 19 września 2024 r. Transakcja nabycia Akcji Własnych zostanie zawarta poza zorganizowanym systemem obrotu instrumentami finansowymi, za pośrednictwem Santander Bank Polska S.A. – Santander Biuro Maklerskie z siedzibą w Warszawie.
Spółka nie posiadała wcześniej akcji własnych. Po rozliczeniu transakcji zrealizowanych na podstawie Zaproszenia do Składania Ofert, Spółka posiadać będzie łącznie 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) Akcji Własnych, stanowiących 1,7954% udziału w kapitale zakładowym Spółki, uprawniających do 600.000 głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki, co stanowi 1,7954% ogólnej liczby głosów. Spółka, stosownie do art. 364 § 2 Kodeksu spółek handlowych nie będzie wykonywała praw udziałowych z Akcji Własnych, z wyjątkiem uprawnień do ich zbycia lub wykonywania czynności, które zmierzają do zachowania tych praw.
Celem nabycia Akcji Własnych jest wykonanie zobowiązań wynikających z Programu Motywacyjnego w Spółce ustanowionego uchwałą nr 21 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie utworzenia Programu Motywacyjnego dla Członków Zarządu i kluczowej kadry kierowniczej Spółki.
Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (MAR).
Ogłoszenie zaproszenia do składania ofert sprzedaży akcji Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”), działając na podstawie Uchwały nr 1 Zarządu Spółki z dnia 3 września 2024 r. w sprawie rozpoczęcia skupu akcji własnych Spółki oraz ustalenia jego warunków oraz w związku z Uchwałą nr 20 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie upoważnienia Zarządu Spółki do nabywania akcji własnych oraz utworzenia kapitału rezerwowego, niniejszym ogłasza zaproszenie do składania ofert sprzedaży akcji, realizowane za pośrednictwem firmy inwestycyjnej, na warunkach określonych w Zaproszeniu do Składania Ofert Sprzedaży Akcji Asseco Business Solutions S.A.
Łączna liczba akcji własnych, które spółka zamierza nabyć nie przekroczy 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) akcji Spółki. Nabywanie akcji własnych będzie następować po cenie wynoszącej 60,00 zł (słownie: sześćdziesiąt złotych 00/100) za jedną akcję.
Podmiotem pośredniczącym w przeprowadzeniu i rozliczeniu skupu akcji jest: Santander Bank Polska S.A. – Santander Biuro Maklerskie („Santander”).
W załączeniu do niniejszego raportu bieżącego Zarząd przekazuje pełną treść Zaproszenia do Składania Ofert Sprzedaży Akcji Asseco Business Solutions S.A., które zawiera wszelkie niezbędne informacje jednocześnie wskazując, iż będzie ono dostępne także na stronie internetowej Spółki oraz na stronie internetowej Santander.
Podstawa Prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (MAR)
Powiadomienie o transakcjach w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 05.08.2024 r. otrzymał powiadomienie o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od Romualda Rutkowskiego Członka Rady Nadzorczej Spółki.
Spółka przekazuje kopię otrzymanego powiadomienia w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Ustalenie tekstu jednolitego Statutu Asseco Business Solutions S.A.
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 17/2024 z dnia 26 lipca 2024 r., Zarząd Asseco Business Solutions S.A. (dalej „Asseco BS”) niniejszym informuje, iż 29 lipca 2024 r. Rada Nadzorcza Asseco BS ustaliła tekst jednolity Statutu Spółki. Zmiany w Statucie zostały dokonane na podstawie Uchwały nr 19 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S.A., które odbyło się w dniu 27 czerwca 2024 r i zarejestrowane przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, w dniu 25.07.2024 r. Ustalony tekst jednolity Statutu Asseco BS stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 ust. 1 oraz w zw. z § 6 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Rejestracja zmian statutu Spółki
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 9/2024 z dnia 27.06.2024 r., Zarząd Asseco Business Solutions S.A. niniejszym informuje, że w dniu 26.07.2024 r. powziął informację o zarejestrowaniu przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, w dniu 25.07.2024 r., zmiany Statutu Spółki dokonanej na podstawie Uchwały nr 19 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S.A., które odbyło się w dniu 27.06.2024 r.
Zarejestrowana zmiana Statutu Spółki Asseco Business Solutions S.A. obejmuje postanowienie § 15 ust. 1 i polega na tym, że:
1. § 15 ust. 1 w dotychczasowym brzmieniu:
„1. Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa Spółki jest prowadzenie wszelkiej działalności wytwórczej, handlowej, usługowej i badawczo – rozwojowej, w szczególności w zakresie (zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności – PKD):
a) Produkcja artykułów piśmiennych (PKD 17.23.Z),
b) Pozostałe drukowanie (PKD 18.12.Z),
c) skreślono,
d) Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku (PKD 18.13.Z),
e) Reprodukcja zapisanych nośników informacji (PKD 18.20.Z),
f) Produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych (PKD 26.1),
g) Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 26.2),
h) Produkcja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 26.3),
i) Produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku (PKD 26.4),
j) Naprawa i konserwacja maszyn (PKD 33.12.Z),
k) Naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych i optycznych (PKD 33.13.Z),
l) Naprawa i konserwacja urządzeń elektrycznych (PKD 33.14.Z),
m) Instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia (PKD 33.20.Z),
n) Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków (PKD 41.10.Z),
o) Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych
i niemieszkalnych (PKD 41.20.Z),
p) Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych (PKD 42.21.Z),
q) Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych (PKD 42.22.Z),
r) Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów i furgonetek (PKD 45.11.Z),
s) Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych,
z wyłączeniem motocykli (PKD 46.14.Z),
t) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i
samolotów (PKD 46.14.Z),
u) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju (PKD 46.19.Z),
v) Sprzedaż hurtowa komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania (PKD 46.51.Z),
w) Sprzedaż hurtowa sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części do niego (PKD
46.52.Z),
x) Sprzedaż hurtowa mebli biurowych (PKD 46.65.Z),
y) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych (PKD 46.66.Z),
z) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń (PKD 46.69.Z),
aa) Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (PKD 46.90.Z),
bb) Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w
wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.41.Z),
cc) Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
(PKD 47.42.Z),
dd) Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.43.Z),
ee) Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.59.Z),
ff) Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD
47.79.Z),
gg) Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (PKD 47.91.Z),
hh) Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (PKD
47.99.Z),
ii) Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów (PKD 52.10.B),
jj) Wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
kk) Wydawanie wykazów oraz list (np. adresowych, telefonicznych) (PKD 58.12.Z),
ll) Wydawanie gazet (PKD 58.13.Z),
mm) Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z),
nn) Pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z),
oo) Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z),
pp) Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 59.20.Z),
qq) Nadawanie programów radiofonicznych (PKD 60.10.Z),
rr) Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych (PKD 60.20.Z),
ss) Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej (PKD 61.10.Z),
tt) Działalność w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.20.Z),
uu) Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.30.Z),
vv) Działalność w zakresie pozostałej telekomunikacji (PKD 61.90.Z),
ww) Działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z),
xx) Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z),
yy) Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z),
zz) Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.09.Z),
aaa) Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 63.11.Z),
bbb) Działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z),
ccc) Leasing finansowy (PKD 64.91.Z),
ddd) Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.10.Z),
eee)Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
fff) Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (PKD 68.32.Z),
ggg) Działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10.Z),
hhh) Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z),
iii) Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z),
jjj) Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek (PKD 77.11.Z),
kkk) Wynajem i dzierżawa pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 77.12.Z),
lll) Wypożyczanie kaset wideo, płyt CD, DVD itp. (PKD 77.22.Z),
mmm) Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery (PKD 77.33.Z),
nnn) Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 77.39.Z),
ooo) Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKD 77.40.Z),
ppp) Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach (PKD 81.10.Z),
qqq) Działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą (PKD 82.1),
rrr) Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B),
sss) Działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z),
ttt) Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 95.11.Z),
uuu) Naprawa i konserwacja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 95.12.Z),
vvv) Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 96.09.Z).”
otrzymuje nowe, następujące brzmienie:
„1. Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa Spółki jest prowadzenie wszelkiej działalności wytwórczej, handlowej, usługowej i badawczo – rozwojowej, w szczególności w zakresie (zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności – PKD):
1) Produkcja artykułów piśmiennych (PKD 17.23.Z),
2) Pozostałe drukowanie (PKD 18.12.Z),
3) Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku (PKD 18.13.Z),
4) Reprodukcja zapisanych nośników informacji (PKD 18.20.Z),
5) Produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych (PKD 26.1),
6) Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 26.2),
7) Produkcja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 26.3),
8) Produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku (PKD 26.4),
9) Naprawa i konserwacja maszyn (PKD 33.12.Z),
10) Naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych i optycznych (PKD 33.13.Z),
11) Naprawa i konserwacja urządzeń elektrycznych (PKD 33.14.Z),
12) Instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia (PKD 33.20.Z),
13) Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków (PKD 41.10.Z),
14) Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych (PKD 41.20.Z),
15) Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych (PKD 42.21.Z),
16) Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych (PKD 42.22.Z),
17) Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów i furgonetek (PKD 45.11.Z),
18) Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych,
z wyłączeniem motocykli (PKD 46.14.Z),
19) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i samolotów (PKD 46.14.Z),
20) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju (PKD 46.19.Z),
21) Sprzedaż hurtowa komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania (PKD 46.51.Z),
22) Sprzedaż hurtowa sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części
do niego (PKD 46.52.Z),
23) Sprzedaż hurtowa mebli biurowych (PKD 46.65.Z),
24) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych (PKD 46.66.Z),
25) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń (PKD 46.69.Z),
26) Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (PKD 46.90.Z),
27) Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.41.Z),
28) Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.42.Z),
29) Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.43.Z),
30) Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.59.Z),
31) Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.79.Z),
32) Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (PKD 47.91.Z),
33) Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (PKD 47.99.Z),
34) Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów (PKD 52.10.B),
35) Wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
36) Wydawanie wykazów oraz list (np. adresowych, telefonicznych) (PKD 58.12.Z),
37) Wydawanie gazet (PKD 58.13.Z),
38) Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z),
39) Pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z),
40) Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z),
41) Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 59.20.Z),
42) Nadawanie programów radiofonicznych (PKD 60.10.Z),
43) Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych (PKD 60.20.Z),
44) Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej (PKD 61.10.Z),
45) Działalność w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.20.Z),
46) Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.30.Z),
47) Działalność w zakresie pozostałej telekomunikacji (PKD 61.90.Z),
48) Działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z),
49) Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z),
50) Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z),
51) Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.09.Z),
52) Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 63.11.Z),
53) Działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z),
54) Leasing finansowy (PKD 64.91.Z),
55) Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.10.Z),
56) Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
57) Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (PKD 68.32.Z),
58) Działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10.Z),
59) Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z),
60) Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z),
61) Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek (PKD 77.11.Z),
62) Wynajem i dzierżawa pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 77.12.Z),
63) Wypożyczanie kaset wideo, płyt CD, DVD itp. (PKD 77.22.Z),
64) Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery (PKD 77.33.Z),
65) Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 77.39.Z),
66) Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKD 77.40.Z),
67) Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach (PKD 81.10.Z),
68) Działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą (PKD 82.1),
69) Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B),
70) Działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z),
71) Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 95.11.Z),
72) Naprawa i konserwacja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 95.12.Z),
73) Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 96.09.Z),
74) Wytwarzanie energii elektrycznej (PKD 35.11.Z),
75) Handel energią elektryczną (PKD 35.14.Z).”
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Wykaz Akcjonariuszy reprezentujących ponad 5% głosów na NWZ Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości, iż na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki, które odbyło się w dniu 25 lipca 2024 roku następujący Akcjonariusze wykonywali prawo głosu z akcji reprezentujących ponad 5% głosów:
- ASSECO ENTERPRISE SOLUTIONS A.S. wykonywała prawo głosu z 15.528.570 akcji reprezentujących 64,07% głosów obecnych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 46,47% ogólnej liczby głosów,
- GENERALI OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywała prawo głosu z 3.360.531 akcji reprezentujących 13,87% głosów obecnych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 10,06% ogólnej liczby głosów,
- ALLIANZ POLSKA OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywała prawo głosu z 4.521.436 akcji reprezentujących 18,66% głosów obecnych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 13,53% ogólnej liczby głosów,
Na ogólną liczbę 33.418.193 akcji Spółki, na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Asseco Business Solutions S.A., reprezentowanych było 24.236.329 akcji. Na każdą akcję przypada jeden głos.
Podstawa Prawna: art. 70 pkt 3 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej
i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 184 poz. 1539).
Powołanie Członka Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. informuje, iż Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A., które odbyło się w dniu 25.07.2024 r. powołało pana Tomasza Stankiewicza do składu Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A. do pełnienia funkcji Członka Rady Nadzorczej w celu uzupełnienia bieżącej, pięcioletniej kadencji, obejmującej okres od dnia 31 maja 2022 roku. Powołanie jest skuteczne z dniem 25.07.2024 r.
Pan Tomasz Stankiewicz
Pozostaje od początku kariery zawodowej związany z rynkiem kapitałowym. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w analizie i wycenie spółek, inwestowaniu na rynkach akcji oraz zarządzaniu zespołami ludzkimi. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkowo pracował jako analityk akcji w Domu Maklerskim Banku Ochrony Środowiska S.A. (1997 – 1999) oraz w Generali Powszechnym Towarzystwie Emerytalnym S.A. (1999 – 2005). W latach 2005 – 2017 był związany z MetLife Powszechnym Towarzystwem Emerytalnym S.A., gdzie pełnił kolejno funkcje: Głównego Analityka, Zarządzającego Portfelem Akcji, a w latach 2012 – 2017 Członka Zarządu – Dyrektora Departamentu Inwestycji, nadzorującego także prace Departamentu Finansów. Stopy zwrotu osiągane przez MetLife Otwarty Fundusz Emerytalny w tym czasie należały do najwyższych spośród wszystkich otwartych funduszy emerytalnych w Polsce, zarówno w długim – 10-letnim horyzoncie czasowym, jak i w krótszych okresach. W latach 2017 – 2020 pracował w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych PZU S.A. na stanowisku Dyrektora Biura Rynku Akcji, gdzie odpowiadał za restrukturyzację i zarządzanie portfelami akcji funduszy inwestycyjnych oraz kierował zespołami zarządzających portfelami akcji oraz analityków. Od 2021 r. jest niezależnym członkiem Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu w Wawel S.A. Inwestuje również na rynkach kapitałowych na własny rachunek.
Pan Tomasz Stankiewicz nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do Asseco Business Solutions S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu władz spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu.
Pan Tomasz Stankiewicz nie został wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie Ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Treść uchwał podjętych przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 25 lipca 2024 r.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 25 lipca 2024 roku
w Lublinie. Treść uchwał podjętych przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 25 lipca 2024 roku stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Podstawa Prawna: § 19 ust. 1 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Informacja o kandydacie do Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A.
W związku ze zwołanym na dzień 25 lipca 2024 roku Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniem Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie („Asseco BS”), Zarząd Asseco BS, działając zgodnie z Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW 2021, zapewniając Akcjonariuszom możliwość poznania kandydatów na członków Rady Nadzorczej Asseco BS, niniejszym informuje o otrzymaniu od akcjonariusza Asseco BS – Generali Otwarty Fundusz Emerytalny zgłoszenia kandydatury Pana Tomasza Stankiewicza na Członka Rady Nadzorczej Asseco BS. Zgodnie ze złożonymi wraz ze zgłoszeniem oświadczeniami kandydata, Pan Tomasz Stankiewicz wyraził zgodę na pełnienie funkcji Członka Rady Nadzorczej Asseco BS, spełnia wymogi stawiane niezależnym członkom Rady Nadzorczej, jak również nie istnieją przeszkody dla sprawowania przez niego funkcji członka Rady Nadzorczej.
W załączeniu do raportu bieżącego Asseco BS przedstawia życiorys kandydata.
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 2) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Zarząd Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie przy ul. Konrada Wallenroda 4C, 20-607 Lublin, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000028257 („Spółka”) na podstawie art. 399 § 1 Kodeksu spółek handlowych, a także mając na uwadze § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz.U. 2018, poz. 757), zwołuje na dzień 25 lipca 2024 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki („Walne Zgromadzenie”), które odbędzie się o godzinie 11:00 w siedzibie Spółki w Lublinie, w lokalu przy ul. Spokojnej 2, 20-074 Lublin.
Załączniki do niniejszego raportu:
- Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions S.A. o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 25 lipca 2024 r.,
- Projekty Uchwał Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S. A. zwołanego na 25 lipca 2024 r. z uzasadnieniem.
Wszelkie informacje i dokumenty dotyczące Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia udostępnione będą na stronie internetowej Spółki pod adresem www.assecobs.pl w zakładce: Inwestor / Walne Zgromadzenie
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Wykaz Akcjonariuszy reprezentujących ponad 5% głosów na ZWZ Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości, iż na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki, które odbyło się w dniu 27 czerwca 2024 roku następujący Akcjonariusze wykonywali prawo głosu z akcji reprezentujących ponad 5% głosów:
- ASSECO ENTERPRISE SOLUTIONS A.S. wykonywała prawo głosu z 15.528.570 akcji reprezentujących 61,93% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 46,47% ogólnej liczby głosów,
- NATIONALE – NEDERLANDEN OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywała prawo głosu z 1.649.879 akcji reprezentujących 6,58% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 4,94% ogólnej liczby głosów
- GENERALI OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywała prawo głosu z 3.360.531 akcji reprezentujących 13,40% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 10,06% ogólnej liczby głosów,
- ALLIANZ POLSKA OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywała prawo głosu z 4.528.357 akcji reprezentujących 18,06% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 13,55% ogólnej liczby głosów,
Na ogólną liczbę 33.418.193 akcji Spółki, na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Asseco Business Solutions S.A., reprezentowanych było 25.074.118 akcji. Na każdą akcję przypada jeden głos.
Podstawa Prawna: art. 70 pkt 3 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 184 poz. 1539).
Podjęcie przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. uchwały w przedmiocie wypłaty dywidendy
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. informuje o podjęciu przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 27 czerwca 2024 roku uchwały w sprawie podziału zysku i wypłaty dywidendy.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 2 Kodeksu Spółek Handlowych oraz § 12 ust. 5 pkt 2 Statutu Spółki postanowiło:
zysk netto wypracowany przez Spółkę w roku obrotowym 2023 w wysokości 95 030 198,22 zł (słownie: dziewięćdziesiąt pięć milionów trzydzieści tysięcy sto dziewięćdziesiąt osiem złotych dwadzieścia dwa grosze) podzielić w następujący sposób:
- część zysku netto za rok obrotowy 2023 w kwocie 86 887 301,80 zł (słownie: osiemdziesiąt sześć milionów osiemset osiemdziesiąt siedem tysięcy trzysta jeden złotych osiemdziesiąt groszy) przeznaczyć do podziału między Akcjonariuszy Spółki, tj. wypłacić dywidendę w kwocie po 2,60 zł (słownie: dwa złote sześćdziesiąt groszy) na jedną akcję;
- pozostałą część zysku netto za rok obrotowy 2023 w kwocie 8 142 896,42 zł (słownie: osiem milionów sto czterdzieści dwa tysiące osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych czterdzieści dwa grosze) przekazać na kapitał zapasowy.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. ustala dzień dywidendy na dzień 5 lipca 2024 roku oraz termin wypłaty dywidendy na dzień 16 lipca 2024 roku.
Podstawa Prawna: § 19 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757).
Treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 27 czerwca 2024 r.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 27 czerwca 2024 roku w Lublinie. Treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 27 czerwca 2024 roku stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Podstawa Prawna: § 19 ust. 1 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Rezygnacja Członka Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości, iż w dniu dzisiejszym tj. 25 czerwca 2024 r. powziął wiadomość o rezygnacji Pana Artura Osuchowskiego z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej Spółki. Rezygnacja staje się skuteczna z dniem 25 czerwca 2024 r. Złożenie rezygnacji wynika z podjęcia przez Pana Artura Osuchowskiego nowych obowiązków zawodowych, które uniemożliwiają efektywne sprawowanie funkcji Członka Rady Nadzorczej Spółki.
Podstawa Prawna: §5 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 18.06.2024 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Prezesa Zarządu Wojciecha Barczentewicza, oraz
- podmiotu „Wojciech Barczentewicz Fundacja Rodzinna w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 17.06.2024 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Członka Zarządu Mariusza Lizona, oraz
- podmiotu „Lizon Fundacja Rodzinna w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 13.06.2024 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Wiceprezesa Zarządu Piotra Masłowskiego, oraz
- podmiotu „Fundacja Rodzinna Rodziny Masłowskich w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze. Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Zarząd Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie przy ul. Konrada Wallenroda 4C, 20-607 Lublin, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000028257 („Spółka”) na podstawie art. 399 § 1 Kodeksu spółek handlowych, a także mając na uwadze § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz.U. 2018, poz. 757), zwołuje na dzień 27 czerwca 2024 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki („Walne Zgromadzenie”), które odbędzie się o godzinie 11:00 w siedzibie Spółki w Lublinie, w lokalu przy ul. Spokojnej 2, 20-074 Lublin.
Załączniki do niniejszego raportu:
- Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions S.A. o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 27 czerwca 2024 r.,
- Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions
S. A. zwołanego na 27 czerwca 2024 r. z uzasadnieniem wraz z załącznikami (w tym: Polityką Wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A.).oraz dokumenty, mające być przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, istotne dla podejmowanych uchwał, które nie zostały uprzednio przekazane do publicznej wiadomości:
- Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej w roku obrotowym 2023,
- Sprawozdanie o wynagrodzeniach Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A. za rok 2023,
- Raport biegłego rewidenta z oceny sprawozdania o wynagrodzeniach.
Wszelkie informacje i dokumenty dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia udostępnione będą na stronie internetowej Spółki pod adresem www.assecobs.pl w zakładce: Inwestor / Walne Zgromadzenia
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
- Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions S.A. o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 27 czerwca 2024 r.
- Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
- Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej w roku obrotowym 2023
- Sprawozdanie o wynagrodzeniach Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A. za rok 2023
- Raport biegłego rewidenta z oceny sprawozdania o wynagrodzeniach
Informacja o zamieszczeniu na stronie internetowej Asseco Business Solutions S.A. sprawozdania na temat danych niefinansowych Grupy Asseco
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. w związku z opublikowaniem przez Asseco Poland S.A. sprawozdania Grupy Asseco na temat danych niefinansowych za 2023 rok sporządzonego zgodnie z art. 69 ust. 5 Ustawy o rachunkowości, informuje o zamieszczeniu powyższego sprawozdania na swojej stronie internetowej pod adresem www.assecobs.pl w zakładce Inwestor: Raporty okresowe – Asseco Business Solutions (assecobs.pl)
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 pkt 11. Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Rekomendacja Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions dotycząca wypłaty dywidendy
Zarząd Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie („Spółka”) informuje, że w dniu 29 lutego 2024 r., zgodnie z rekomendacją Zarządu przedstawioną na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki, Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie zarekomendowania Walnemu Zgromadzeniu Spółki wypłaty akcjonariuszom dywidendy w wysokości 2,60 zł (słownie: dwa złote sześćdziesiąt groszy) na 1 akcję Asseco Business Solutions S.A. Część zysku netto za rok obrotowy 2023 przeznaczona na dywidendę wynosi 86 887 301,80 zł (słownie: osiemdziesiąt sześć milionów osiemset osiemdziesiąt siedem tysięcy trzysta jeden złotych osiemdziesiąt groszy). Pozostałą część zysku netto za rok obrotowy 2023 w kwocie 8 142 896,42 zł (słownie: osiem milionów sto czterdzieści dwa tysiące osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych czterdzieści dwa grosze) Rada Nadzorcza, zgodnie z rekomendacją Zarządu, proponuje przekazać na kapitał zapasowy.
Podstawa Prawna: zgodnie z Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (MAR)
Terminy przekazywania raportów okresowych w roku 2024
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do wiadomości stałe daty przekazywania raportów okresowych w 2024 roku.
Raport roczny za rok 2023
Jednostkowy raport roczny – 2024-02-29
Raport półroczny I półrocze 2024
Jednostkowy raport półroczny – 2024-08-01
Raporty kwartalne
Jednostkowy raport kwartalny za Q1 2024 – 2024-04-25
Jednostkowy raport kwartalny za Q3 2024 – 2024-10-25
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 80 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)