Rejestracja zmian statutu Spółki
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 6/2025 z dnia 29.04.2025 r., Zarząd Asseco Business Solutions S.A. niniejszym informuje, że w dniu 07.07.2025 r. powziął informację o zarejestrowaniu przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, w dniu 04.07.2025 r., zmiany Statutu Spółki dokonanej na podstawie Uchwały nr 22 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S.A., które odbyło się w dniu 29.04.2025 r.
Zarejestrowana zmiana Statutu Spółki Asseco Business Solutions S.A. obejmuje postanowienie § 5 ust. 1 i § 13 ust. 10 pkt 6 polega na tym, że:
1. § 5 ust. 1 w dotychczasowym brzmieniu:
„1. Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa Spółki jest prowadzenie wszelkiej działalności wytwórczej, handlowej, usługowej i badawczo – rozwojowej, w szczególności w zakresie (zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności – PKD):
1) Produkcja artykułów piśmiennych (PKD 17.23.Z),
2) Pozostałe drukowanie (PKD 18.12.Z),
3) Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku (PKD 18.13.Z),
4) Reprodukcja zapisanych nośników informacji (PKD 18.20.Z),
5) Produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych (PKD 26.1),
6) Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 26.2),
7) Produkcja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 26.3),
8) Produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku (PKD 26.4),
9) Naprawa i konserwacja maszyn (PKD 33.12.Z),
10) Naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych i optycznych (PKD 33.13.Z),
11) Naprawa i konserwacja urządzeń elektrycznych (PKD 33.14.Z),
12) Instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia (PKD 33.20.Z),
13) Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków (PKD 41.10.Z),
14) Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych (PKD 41.20.Z),
15) Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych (PKD 42.21.Z),
16) Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych (PKD 42.22.Z),
17) Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów i furgonetek (PKD 45.11.Z),
18) Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 46.14.Z),
19) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i samolotów (PKD 46.14.Z),
20) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą towarów różnego rodzaju (PKD 46.19.Z),
21) Sprzedaż hurtowa komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania (PKD 46.51.Z),
22) Sprzedaż hurtowa sprzętu elektronicznego i telekomunikacyjnego oraz części do niego (PKD 46.52.Z),
23) Sprzedaż hurtowa mebli biurowych (PKD 46.65.Z),
24) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych (PKD 46.66.Z),
25) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń (PKD 46.69.Z),
26) Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (PKD 46.90.Z),
27) Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.41.Z),
28) Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.42.Z),
29) Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.43.Z),
30) Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.59.Z),
31) Sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.79.Z),
32) Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (PKD 47.91.Z),
33) Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (PKD 47.99.Z),
34) Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów (PKD 52.10.B),
35) Wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
36) Wydawanie wykazów oraz list (np. adresowych, telefonicznych) (PKD 58.12.Z),
37) Wydawanie gazet (PKD 58.13.Z),
38) Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z),
39) Pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z),
40) Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z),
41) Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 59.20.Z),
42) Nadawanie programów radiofonicznych (PKD 60.10.Z),
43) Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych (PKD 60.20.Z),
44) Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej (PKD 61.10.Z),
45) Działalność w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.20.Z),
46) Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej (PKD 61.30.Z),
47) Działalność w zakresie pozostałej telekomunikacji (PKD 61.90.Z),
48) Działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z),
49) Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z),
50) Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z),
51) Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.09.Z),
52) Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (PKD 63.11.Z),
53) Działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z),
54) Leasing finansowy (PKD 64.91.Z),
55) Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.10.Z),
56) Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
57) Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie (PKD 68.32.Z),
58) Działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10.Z),
59) Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z),
60) Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z),
61) Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek (PKD 77.11.Z),
62) Wynajem i dzierżawa pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 77.12.Z),
63) Wypożyczanie kaset wideo, płyt CD, DVD itp. (PKD 77.22.Z),
64) Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery (PKD 77.33.Z),
65) Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 77.39.Z),
66) Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKD 77.40.Z),
67) Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach (PKD 81.10.Z),
68) Działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą (PKD 82.1),
69) Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.B),
70) Działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z),
71) Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 95.11.Z),
72) Naprawa i konserwacja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 95.12.Z),
73) Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 96.09.Z),
74) Wytwarzanie energii elektrycznej (PKD 35.11.Z),
75) Handel energią elektryczną (PKD 35.14.Z).”
otrzymuje nowe, następujące brzmienie:
„1. Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa Spółki jest prowadzenie wszelkiej działalności wytwórczej,
handlowej, usługowej i badawczo – rozwojowej, w szczególności w zakresie (zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności – PKD):
1) Produkcja artykułów papierniczych (PKD 17.23.Z),
2) Pozostałe drukowanie (PKD 18.12.Z),
3) Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku (PKD 18.13.Z),
4) Reprodukcja zapisanych nośników informacji (PKD 18.20.Z),
5) Produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych (PKD 26.1),
6) Produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych (PKD 26.2),
7) Produkcja sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 26.3),
8) Produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku (PKD 26.4),
9) Naprawa i konserwacja maszyn (PKD 33.12.Z),
10) Naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych i optycznych (PKD 33.13.Z),
11) Naprawa i konserwacja urządzeń elektrycznych (PKD 33.14.Z),
12) Instalowanie maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia (PKD 33.20.Z),
13) Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków mieszkalnych (PKD 68.12.A),
14) Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków niemieszkalnych (PKD 68.12.B),
15) Realizacja pozostałych projektów budowlanych (PKD 68.12.C),
16) Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych (PKD 41.00.A),
17) Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków niemieszkalnych (PKD 41.00.B),
18) Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 43.99.Z),
19) Działalność w zakresie konserwacji i renowacji oraz pozostała działalność wspomagająca na rzecz dziedzictwa kulturowego (91.30.Z),
20) Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych (PKD 42.21.Z),
21) Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych (PKD 42.22.Z),
22) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą hurtową wyspecjalizowaną pozostałych towarów (PKD 46.18.Z),
23) Sprzedaż hurtowa pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 46.71.Z),
24) Sprzedaż detaliczna pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli (PKD 47.81.Z),
25) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą hurtową maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i samolotów (PKD 46.14.Z),
26) Działalność agentów zajmujących się sprzedażą hurtową niewyspecjalizowaną (PKD 46.19.Z),
27) Sprzedaż hurtowa urządzeń technologii informacyjnej i komunikacyjnej (PKD 46.50.Z),
28) Sprzedaż hurtowa mebli do użytku domowego, biurowego i sklepowego, dywanów i sprzętu oświetleniowego (PKD 46.47.Z),
29) Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń (PKD 46.64.Z),
30) Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana (PKD 46.90.Z),
31) Sprzedaż detaliczna narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej (PKD 47.40.Z),
32) Pośrednictwo w sprzedaży detalicznej wyspecjalizowanej (PKD 47.92.Z),
33) Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego, artykułów stołowych oraz pozostałych artykułów użytku domowego (PKD 47.55.Z),
34) Sprzedaż detaliczna pozostałych artykułów używanych (PKD 47.79.C),
35) Pośrednictwo w sprzedaży detalicznej niewyspecjalizowanej (PKD 47.91.Z),
36) Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet (PKD 47.91.Z),
37) Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami (PKD 47.99.Z),
38) Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów (PKD 52.10.B),
39) Wydawanie książek (PKD 58.11.Z),
40) Pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania (PKD 58.19.Z),
41) Wydawanie gazet (PKD 58.12.Z),
42) Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.13.Z),
43) Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z),
44) Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych (PKD 59.20.Z),
45) Nadawanie programów radiofonicznych i dystrybucja nagrań dźwiękowych (PKD 60.10.Z),
46) Nadawanie programów telewizyjnych ogólnodostępnych i abonamentowych oraz dystrybucja nagrań wideo (PKD 60.20.Z),
47) Działalność w zakresie wymiany ruchu internetowego (PKD 61.10.A),
48) Pozostała działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej, bezprzewodowej i satelitarnej (PKD 61.10.B),
49) Działalność w zakresie pozostałej telekomunikacji, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 61.90.B),
50) Działalność w zakresie odsprzedaży usług telekomunikacyjnych oraz pośrednictwo w telekomunikacji (PKD 61.20.Z),
51) Działalność w obszarze komunikacji internetowej (PKD 61.90.A),
52) Pozostała działalność w zakresie programowania (PKD 62.10.B),
53) Działalność w zakresie cyberbezpieczeństwa (PKD 62.20.A),
54) Pozostała działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki oraz zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.20.B),
55) Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.90.Z),
56) Pozostała działalność usługowa w zakresie infrastruktury obliczeniowej, przetwarzania danych, zarządzania stronami internetowymi (hosting) i działalności powiązane(PKD 63.10.D),
57) Pozostała działalność związana z dystrybucją treści (PKD 60.39.Z),
58) Leasing finansowy (PKD 64.91.Z),
59) Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek (PKD 68.11.Z),
60) Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z),
61) Działalność związana z zarządzaniem nieruchomościami wykonywanym na zlecenie (PKD 68.32.B),
62) Działalność biur głównych (PKD 70.10.A),
63) Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i pozostałe doradztwo w zakresie zarządzania (PKD 70.20.Z),
64) Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.10.Z),
65) Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i lekkich pojazdów silnikowych, w tym motocykli (PKD 77.11.Z),
66) Wynajem i dzierżawa samochodów ciężarowych (PKD 77.12.Z),
67) Wypożyczanie i dzierżawa pozostałych artykułów użytku osobistego i domowego (PKD 77.22.Z),
68) Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych oraz komputerów (PKD 77.33.Z),
69) Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 77.39.Z),
70) Pozostała dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKD 77.40.B),
71) Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach (PKD 81.10.Z),
72) Działalność związana z administracyjną obsługą biura, włączając działalność wspomagającą (PKD 82.1),
73) Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 85.59.D),
74) Działalność wspomagająca edukację, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 85.69.Z),
75) Naprawa i konserwacja komputerów i sprzętu (tele)komunikacyjnego (PKD 95.10.Z),
76) Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 96.99.Z),
77) Energetyka słoneczna (PKD 35.12.B),
78) Handel energią elektryczną (PKD 35.15.Z).
79) Działalność w zakresie kolokacji centrów danych oraz przetwarzania w chmurze (PKD 63.10.A),
80) Działalność usługowa w zakresie DNS (PKD 63.10.B).”
2. § 13 ust. 10 pkt 6 w dotychczasowym brzmieniu:
„6) dokonywanie wyboru biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe Spółki”
otrzymuje nowe, następujące brzmienie:
„6) dokonywanie wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania sprawozdań finansowych oraz wyboru firmy audytorskiej do atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju.”
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 21.05.2025 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Prezesa Zarządu Wojciecha Barczentewicza, oraz
- podmiotu „Wojciech Barczentewicz Fundacja Rodzinna” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 15.05.2025 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Członka Zarządu Mariusza Lizona, oraz
- podmiotu „Lizon Fundacja Rodzinna” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Ustalenie tekstu jednolitego Statutu Asseco Business Solutions S.A.
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 6/2025 z dnia 29.04.2025 r., Zarząd Asseco Business Solutions S.A. (dalej „Asseco BS”) niniejszym informuje, iż 15 maja 2025 r. Rada Nadzorcza Asseco BS ustaliła tekst jednolity Statutu Spółki. Zmiany w Statucie zostały dokonane na podstawie Uchwały nr 22 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S.A., które odbyło się w dniu 29 kwietnia 2025 r. Ustalony tekst jednolity Statutu Asseco BS stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 5 ust. 1 oraz w zw. z § 6 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR – korekta
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. niniejszym koryguje oczywistą omyłkę pisarską nazwy podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Było:
„2) podmiotu „Fundacja Rodzinna Rodziny Masłowskich w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.”
Powinno być:
„2) podmiotu „Fundacja Rodzinna Rodziny Masłowskich” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.”
Pozostałe zapisy raportu są właściwe i pozostają bez zmian.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 12.05.2025 r. otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od:
- Wiceprezesa Zarządu Piotra Masłowskiego, oraz
- podmiotu „Fundacja Rodzinna Rodziny Masłowskich w organizacji” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Wykaz Akcjonariuszy reprezentujących ponad 5% głosów na ZWZ Asseco Business Solutions S.A.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości, iż na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki, które odbyło się w dniu 29 kwietnia 2025 roku następujący Akcjonariusze wykonywali prawo głosu z akcji reprezentujących ponad 5% głosów:
- ASSECO ENTERPRISE SOLUTIONS A.S. wykonywała prawo głosu z 15.528.570 akcji reprezentujących 60,86% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 46,47% ogólnej liczby głosów,
- NATIONALE-NEDERLANDEN OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywał prawo głosu z 1.649.879 akcji reprezentujących 6,47% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 4,94% ogólnej liczby głosów
- GENERALI OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywał prawo głosu z 3.360.531 akcji reprezentujących 13,17% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 10,06% ogólnej liczby głosów,
- ALLIANZ POLSKA OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY wykonywał prawo głosu z 3.988.862 akcji reprezentujących 15,63% głosów obecnych na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które stanowiły 11,94% ogólnej liczby głosów,
Na ogólną liczbę 33.418.193 akcji Spółki, na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Asseco Business Solutions S.A., reprezentowanych było 25.517.080 akcji. Na każdą akcję przypada jeden głos.
Na dzień odbywania Walnego Zgromadzenia, tj. 29.04.2025 r., liczba akcji własnych posiadanych przez Spółkę wynosi 416.703 (czterysta szesnaście tysięcy siedemset trzy). Zgodnie z art. 364 § 2 KSH, Spółka nie wykonuje prawa głosu z 416 703 (czterystu szesnastu tysięcy siedmiuset trzech) akcji własnych Spółki, uprawniających do 416 703 (czterystu szesnastu tysięcy siedmiuset trzech) głosów na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki.
Podstawa Prawna: art. 70 pkt 3 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej
i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 184 poz. 1539).
Podjęcie przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. uchwały w przedmiocie wypłaty dywidendy
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. informuje o podjęciu przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 29 kwietnia 2025 roku uchwały w sprawie podziału zysku i wypłaty dywidendy.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 2 Kodeksu Spółek Handlowych oraz § 12 ust. 5 pkt 2 Statutu Spółki postanowiło:
zysk netto wypracowany przez Spółkę w roku obrotowym 2024 w wysokości w wysokości 115 026 113,66 zł (słownie: sto piętnaście milionów dwadzieścia sześć tysięcy sto trzynaście złotych sześćdziesiąt sześć groszy) podzielić w następujący sposób:
- część zysku netto za rok obrotowy 2024 przeznaczyć do podziału między akcjonariuszy Spółki, tj. na wypłatę dywidendy – w wysokości 3,30 zł (słownie: trzy złote trzydzieści groszy) na 1 akcję biorącą udział w dywidendzie. Ogólna kwota zysku netto przeznaczona na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy Spółki wyniesie 110 280 036,90 zł (słownie: sto dziesięć milionów dwieście osiemdziesiąt tysięcy trzydzieści sześć złotych dziewięćdziesiąt groszy) – przy czym kwota ta zostanie pomniejszona o iloczyn kwoty dywidendy na 1 akcję oraz liczby akcji własnych Spółki, które to akcje własne będą w posiadaniu Spółki w dniu dywidendy,
- pozostałą część zysku netto za rok obrotowy 2024 w wysokości 4 746 076,76 zł (słownie: cztery miliony siedemset czterdzieści sześć tysięcy siedemdziesiąt sześć złotych i siedemdziesiąt sześć groszy), powiększoną o iloczyn kwoty dywidendy na 1 akcję oraz liczby akcji własnych Spółki, które to akcje własne będą w posiadaniu Spółki w dniu dywidendy, przekazać na kapitał zapasowy
Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. ustala dzień dywidendy na dzień 22 maja 2025 roku oraz termin wypłaty dywidendy na dzień 5 czerwca 2025 roku.
Podstawa Prawna: § 19 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757).
Treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 29 kwietnia 2025 r.
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w dniu 29 kwietnia 2025 roku w Lublinie. Treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Asseco Business Solutions S.A. w dniu 29 kwietnia 2025 roku stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.
Podstawa Prawna: § 19 ust. 1 pkt 6) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Zarząd Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie przy ul. Konrada Wallenroda 4C, 20-607 Lublin, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000028257 („Spółka”) na podstawie art. 399 § 1 Kodeksu spółek handlowych, a także mając na uwadze § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz.U. 2018, poz. 757), zwołuje na dzień 29 kwietnia 2025 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki („Walne Zgromadzenie”), które odbędzie się o godzinie 11:00 w siedzibie Spółki w Lublinie, w lokalu przy ul. Spokojnej 2, 20-074 Lublin.
Załączniki do niniejszego raportu:
1. Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions S.A. o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia na dzień 29 kwietnia 2025 r.,
2. Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Asseco Business Solutions S. A. zwołanego na 29 kwietnia 2025 r. z uzasadnieniem,
oraz dokumenty, mające być przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, istotne dla podejmowanych uchwał, które nie zostały uprzednio przekazane do publicznej wiadomości:
3. Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej w roku obrotowym 2024,
4. Sprawozdanie o wynagrodzeniach Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions S.A. za rok 2024,
5. Raport biegłego rewidenta z oceny sprawozdania o wynagrodzeniach.
Wszelkie informacje i dokumenty dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia udostępnione będą na stronie internetowej Spółki pod adresem www.assecobs.pl w zakładce: Inwestor / Walne Zgromadzenie
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 1) i 2) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim z dnia 29 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
- Ogłoszenie Zarządu Asseco Business Solutions S.A. o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
- Projekty Uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
- Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej w roku obrotowym 2024
- Sprawozdanie o wynagrodzeniach Członków Zarządu i Rady Nadzorczej
- Raport biegłego rewidenta z oceny sprawozdania o wynagrodzeniach
Powiadomienie o transakcjach w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 27.03.2025 r., otrzymał powiadomienia o transakcjach wykonanych na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., od:
- Prezesa Zarządu Spółki Wojciecha Barczentewicza,
- Wiceprezesa Zarządu Spółki Piotra Masłowskiego,
- Członka Zarządu Spółki Mariusza Lizona,
- Członka Zarządu Spółki Renaty Łukasik,
- Członka Zarządu Spółki Rafała Mroza,
- Członka Zarządu Spółki Jacka Lisowskiego.
Powiadomienia zostały złożone w związku z nabyciem akcji Spółki przez ww. osoby w ramach ustanowionego w Spółce Programu Motywacyjnego.
Spółka przekazuje kopie otrzymanych powiadomień w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Rekomendacja Zarządu i Rady Nadzorczej Asseco Business Solutions dotycząca wypłaty dywidendy
Zarząd Asseco Business Solutions Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie („Spółka”) informuje, że w dniu 3 marca 2025 r., zgodnie z rekomendacją Zarządu przedstawioną na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółki, Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie zarekomendowania Walnemu Zgromadzeniu Spółki wypłaty akcjonariuszom dywidendy w wysokości 3,30 zł (słownie: trzy złote trzydzieści groszy) na 1 akcję Asseco Business Solutions S.A. biorącą udział w dywidendzie. Ogólna kwota zysku netto za rok obrotowy 2024 przeznaczona na dywidendę wynosi 110 280 036,90 zł (słownie: sto dziesięć milionów dwieście osiemdziesiąt tysięcy trzydzieści sześć złotych dziewięćdziesiąt groszy) – przy czym kwota ta zostanie pomniejszona o iloczyn kwoty dywidendy na 1 akcję oraz liczby akcji własnych Spółki, które to akcje własne będą w posiadaniu Spółki w dniu dywidendy.
Pozostałą część zysku netto za rok obrotowy 2024 w kwocie 4 746 076,76 zł (słownie: cztery miliony siedemset czterdzieści sześć tysięcy siedemdziesiąt sześć złotych i siedemdziesiąt sześć groszy), powiększoną o iloczyn kwoty dywidendy na 1 akcję oraz liczby akcji własnych Spółki, które to akcje własne będą w posiadaniu Spółki w dniu dywidendy, Rada Nadzorcza, zgodnie z rekomendacją Zarządu, proponuje przekazać na kapitał zapasowy.
Ostateczną decyzję w sprawie podziału zysku netto za rok obrotowy 2024 i wypłaty dywidendy podejmie Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki.
Podstawa prawna: zgodnie z Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (MAR)
Terminy przekazywania raportów okresowych w roku 2025
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. podaje do wiadomości stałe daty przekazywania raportów okresowych w 2025 roku.
Raport roczny za rok 2024
Jednostkowy raport roczny – 2025-03-03
Raport półroczny I półrocze 2025
Jednostkowy raport półroczny – 2025-08-05
Raporty kwartalne
Jednostkowy raport kwartalny za Q1 2025 – 2025-04-29
Jednostkowy raport kwartalny za Q3 2025 – 2025-10-29
Podstawa Prawna: Zgodnie z § 80 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)
Powiadomienie o transakcji w trybie art. 19 MAR
Zarząd Asseco Business Solutions S.A. („Spółka”) informuje, iż w dniu 27.01.2025 r. otrzymał powiadomienie o transakcji wykonanej na akcjach Spółki, sporządzone na podstawie artykułu 19 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014r., od podmiotu „Lizon Fundacja Rodzinna” jako podmiotu blisko związanego z osobą pełniącą obowiązki zarządcze.
Spółka przekazuje kopie otrzymanego powiadomienia w załączeniu.
Podstawa Prawna: art. 19 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r., w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.