Zobacz wszystkie

Jak działa Businesslink?

Platforma wymiany dokumentów z kontrahentami Businesslink zapewnia wsparcie procesów biznesowych zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem oraz jego kontrahentami poprzez stworzenie możliwości udostępniania dokumentów na dedykowanej platformie.

ERP w chmurze

Zaproszenie kontrahentów do współpracy

Za pomocą parametrów administracyjnych portalu Businesslink masz wpływ na treść zaproszenia oraz  formularza, w którym Twój kontrahent potwierdza zgodę na wymianę faktur. Możesz np. dodać:

  • informacje o osobie i adres mailowy do kontaktu dla Twoich kontrahentów,
  • klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych
  • lub zmienić treść oświadczenia, które potwierdza Twój kontrahent.

Odbiór
Mapowanie
Załączniki
Konwersja
Powiadomienia
Status
Skrzynka nadawcza

Skrzynka odbiorcza

Jeśli Twój dostawca wyśle do Ciebie dokument, trafi on do skrzynki odbiorczej portalu Businesslink, skąd zostanie przekazany do bufora dokumentów przychodzących w Twoim systemie ERP.

Twój dostawca może wysłać do Ciebie dokument:

  • automatycznie ze swojego systemu ERP jeśli jego system współpracuje z usługą Businesslink,
  • wysyłając mail bezpośrednio ze swojego programu pocztowego  załączonym dokumentem na Twój specjalny adres mailowy w portalu Businesslink,
  • za pośrednictwem usługi logując się do portalu Businesslink.

Mapowanie pozycji

Businesslink umożliwia łączenie pozycji asortymentowych na fakturze dostawcy z Twoimi indeksami. W tym celu należy wskazać poszczególne pozycje asortymentowe oraz jednostki, które w naszej kartotece odpowiadają tym, które znalazły się na dokumencie. Businesslink uczy się jednak cały czas i raz wykonane mapowanie umożliwi nam automatyczne wypełnienie potrzebnych informacji przy kolejnym dokumencie od naszego dostawcy.

Przesyłanie załączników

Oprócz faktur, za pośrednictwem usługi Businesslink, możesz również przekazywać załączniki np. specyfikację do faktury. Załącznik do faktury możesz dołączyć później, nawet po wysłaniu faktury. Usługa Businesslink powiadomi Twojego odbiorcę o tym, że dodałeś załącznik do faktury.

Jeśli Twój pracownik otrzyma fakturę, może przesłać jej obraz na specjalny adres email, np. za pośrednictwem telefonu, urządzenia skanującego lub wielofunkcyjnej kserokopiarki. Usługa Businesslink odbierze taką wiadomość i przekaże ją wraz z załącznikiem do bufora Twojego systemu ERP.

Automatyczna konwersja formatów

W przypadku, gdy Twój kontrahent przekaże do Ciebie fakturę w formacie ECOD usługa automatycznie przeprowadzi konwersję na format Twojego systemu ERP.

Możesz zdecydować w jakim formacie Twój odbiorca otrzyma dokument, a Businesslink sam przekształci fakturę do wymaganej postaci. Businesslink automatycznie skonwertuje dokument do formatu ECOD albo kontrahent odbierze go w pliku PDF.  Po prostu wysyłasz dokument ze swojego systemu ERP, a Businesslink sam wybierze najbardziej optymalny format dla Twojego odbiorcy.

Powiadomienie o dokumencie przychodzącym

Kiedy Twój odbiorca pobierze dokument usługa Businesslink wyśle do Ciebie powiadomienie o odbiorze dokumentu. Jednym z powiadomień jest informacja o pobraniu faktury korygującej przez niego. Możesz sam zdecydować czy i które powiadomienia chcesz otrzymywać.

Możesz również zdefiniować dodatkowy adres, na który mają przychodzić potwierdzenia odbioru dokumentów np. księgowość@twojafirma.pl.

Niezależnie od powiadomienia usługa Businesslink przekaże informacje o potwierdzeniu odbioru dokumentu do Twojego systemu ERP.

Status dokumentów

Dla każdego z dokumentów w portalu Businesslink prezentowane są informacje o jego statusie:

  • Status czy dokument został już zapłacony *.
  • Kwota pozostała do zapłaty *.

Dzięki temu będziesz mógł się upewnić, że Twój dostawca zarejestrował Twoja płatność.

* Powyższe informacje są dostępne tylko wtedy, gdy wysyłający dokument zdecyduje się na udostępnienie danych o zapłacie.

Skrzynka nadawcza

Dokument z Twojego systemu ERP jest automatycznie  przekazywany do skrzynki nadawczej portalu Businesslink. Następnie Businesslink wyśle dokument do Twojego odbiorcy.

Twój odbiorca może pobrać swój  dokument:

  • automatycznie, jeśli jego system ERP współpracuje z usługą Businesslink,
  • bezpośrednio z maila, który zawiera łącze do  pobrania dokumentu
  • po zalogowaniu się do portalu Businesslink

Innych zainteresowało również

Biuro gdzie tylko zechcesz z mobilnym Portalem HR

HR

Jak korzystać z Portalu HR na urządzeniach mobilnych?

HR

Skuteczny kontakt z działem kadr w Portalu HR

HR

Obsługa benefitów pracowniczych z Portalem HR

HR

Wnioski urlopowe w Portalu HR

HR

Zdobądź potrzebne informacje szybko i bezboleśnie w Portalu HR

HR

Jak przyznawać premie w Portalu HR?

HR

Tablica ogłoszeń i ulepszeń w Portalu HR?

HR

Nowe możliwości z Portalem HR by Asseco!

HR

Personalizacja interfejsu Portalu HR

HR

Wnioski administracyjne w Portalu HR

HR

Wnioski pracownicze w Portalu HR

HR

Jak zaprosić kontrahenta do usługi Businesslink?

ERP w chmurze

Masz zaproszenie do współpracy w Businesslink?

ERP w chmurze

Jak zacząć przekazywać dokumenty do kontrahentów w Businesslink?

ERP w chmurze

Dlaczego warto wybrać oprogramowanie w chmurze?

ERP w chmurze

Czy aktualizacja oprogramowania ma sens?

ERP w chmurze

E-sekretariat w Macrologic ERP

ERP w chmurze

Poznaj moduł Kontakty w systemie Macrologic ERP

ERP w chmurze

WAPRO Mobilny Magazynier - cały wywiad

WMS

Elektroniczny obieg dokumentów w Macrologic ERP

ERP w chmurze

Wymiana dokumentów z Businesslink w Macrologic ERP

ERP w chmurze

Wymiana dokumentów z Businesslink w Wapro ERP

ERP w chmurze

Wymiana dokumentów z Businesslink w Softlab ERP

ERP w chmurze

Zgłaszanie zapotrzebowania w SEOD

ERP w chmurze

Rozliczanie delegacji w SEOD

ERP w chmurze

Składanie wniosków menedżerskich w Portalu HR

ERP w chmurze

Intuicyjna obsługa wniosków menedżerskich w Portalu HR

ERP w chmurze

#paperless HR: dział kadrowo-płacowy bez papieru

HR

#paperless B2B: współpraca z kontrahentami bez papieru

Finanse i księgowość

Zarządzanie projektami budowlanymi (i analiza wyników) w systemie ERP

Analizy BI

Produkcja

Sprawdź nowości Portalu HR w wersji 2.0!

ERP w chmurze

e-Commerce goes hybrid!

E-commerce

Nowości w Portalu HR 3.0

ERP w chmurze

📃❌ Paperless: Krótka opowieść o papierze (albo i nie) w biznesie!

#paperless

Aktualizacje prawne w Merit ERP

ERP w chmurze

Wyszukiwanie informacji o zamówieniu w Merit ERP

ERP w chmurze

Szablony dokumentów kadrowych w Merit ERP

ERP w chmurze

Porządek w kontaktach z kontrahentami dzięki Merit ERP

ERP w chmurze

Nadawanie pracownikom uprawnień w Merit ERP

ERP w chmurze

    Przekonaj się, jak działa #więcejniżerp!

    Napisz do nas wiadomość lub tylko zostaw swoje dane, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak tylko się da!
    Podanie informacji w formularzu oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie treści marketingowych dotyczących towarów i usług drogą elektroniczną od Asseco Business Solutions S.A. jest dobrowolne, ale niezbędne do ich otrzymania. Przed wyrażeniem zgody prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
    * Pola wymagane

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie, z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, informacji handlowych i marketingowych dotyczących produktów i usług związanych z działalnością Asseco Business Solutions S.A., w tym w formie newsletterów, na podane przeze mnie dane kontaktowe: